måndag 31 januari 2011

Snygg tavla och Vita gåvor -ljus och lykta

Hej!

Är ni sugna på en unik affisch i mycket begränsad upplaga? Då kan ni gå in här, hos "Lina Gardelid art" och beställa en eller fler ( se info på sidan). Storleken på motivet är 21 x 30 cm. (Runtom finns en vit kant på ca 0,5cm. Totalmått 21,5 x 30,5 cm).

Den är helt underbar! Pris 100:- + frakt 29:- (ram ingår inte)


Det är först till kvarn som gäller! =)
Sedan är det dags för årets första Vita Gåvor-omgång och det handlar om ljus och lykta den här gången. Jag ska här försöka berätta för min hemlige vän vad jag tycker om när det gäller det temat:
Jag älskar skenet från ett stearinljus och tänder gärna många ljus så här års. Det är framför allt den lantliga -, franska- eller den mer gammeldags stilen som tilltalar mig här. Sent 1800-tal inspirerar mig.
Ljusstakar: Jag är mycket svag för ljusstakar, jag har flera kandelabrar och ljusstakar och de är nästan alla i silver. Någon enstaka ljusstake i mässing och gjutjärn har jag också, men då vill jag helst ha en ruffig och lite gammal patina på dem.
Ljuskoppar: Jag har också en hel del små ljuskoppar för värmeljus och här är det mest fattigmanssilver som jag har. Jag har också några i genomskinligt vitt glas med silverdekorer på.
Jag uppskattar inte så mycket färgade glaskoppar eller ljusstakar.
Ljuslyktor: Har jag inte så många av, men här skulle jag gärna vilja ha fler! Vitt, gråfärgat eller rost spelar ingen roll, inte heller om den är gjord av trä eller metall. Jag har några fina ljushus från Walther og c/o som jag älskar!
Ljus: När det gäller ljus så är jag mycket enkel ;O) Endast vita eller gräddvita ljus och ingen doft på dem! =) (Jag har tyvärr svårt för förmycket dofter i hemmet.)
Jag tror att du kommer att hitta en hel del bilder på ljus och lyktor här på bloggen.
P.s Usch, jag märker att jag är rätt kräsen när det gäller färger på det här området, men jag tror säkert att du som ska köpa något till mig hittar något bra! Det finns väldigt mycket fint i affärerna just nu! D.s
Kram på er alla!

4 kommentarer:

Millan sa...

Linas tavla är verkligen jätte fin.

Ha det bäst!
Kram

Rose Cottage sa...

Underbar blogg du har, mycke fina och inspirerande bilder, jag kommer på besök igen.

MVH

Ulrika

Lilla Brödhult sa...

Vilken inspirerande och fin blogg du har...

Mvh Helene

Anonym sa...

Lina är så duktig!!! Funderar på att handla något hos henne, till sovrummet när det är klart.
Ha det kanon kära du!!!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails