torsdag 27 januari 2011

En loppa på loppis

Halloj!

Efter Formex-mässan så har inredningsbehovet här hemma ökat markant! Hjärnan går på fullvarv och söker nya, fina sätt att se husets potentialer med. När vi bygde huset så hade jag redan en klar bild över hur allting skulle se ut när det var klart och jag gick stenhårt fram på den linjen utan att tveka det minsta. Resultatet blev, i stort sett, som jag ville i valet av färger och tapeter och jag har under de här första tre åren varit nöjd. Jag är fortfarande, till stora delar, nöjd med detta, men med vissa rum så känner jag mig "färdig" och vill gå vidare. Utmana mig själv helt enkelt! Jag har oftast det lätt att se hos andra vad som skulle vara fint där, men här hemma blir man oftast försiktig och lite "blind". Nu ska jag försöka leta lite nytt utanför min "komfortabla zon" och utvecklas lite mer. Det ska bli riktigt spännande! =)

Det första steget i detta blir att leta nytt på loppisar etc. och därför for jag idag till en loppis för att handla lite. Detta var några av de saker som jag hittade, men fynden blev inte allt för annorlunda den här gången! ;O)


Underbara gamla kakmått i mängder!


Några slitna, gamla böcker


och ett sött litet kryddställ i silver!


I går var jag i Växjö och då blev det en snabbrunda på "Änglabacken". Där hittade jag bland annat den här underbara bysten i betong. Jag tror att den kommer från On interiör.



Det blev ett par vackra ljusstakar också som jag kommer att visa imorgon tillsammans med fler loppisfynd och en superfin handduk som jag idag fick av Anna på Present o dekor. Tusen tack för det Anna!

Välkomna tillbaka! Kram!

1 kommentar:

Jejje sa...

hallå i stugan:))vilken mysig blogg,hittade hit via sv.inredningsbloggar:))blev nyfiken på bloggens namn:Madickens värld.....-vi har en häst som heter just Madicken:))
jag kikar gärna in igen/jejje från norr

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails