tisdag 12 augusti 2008

Fler butiker!

Oj, vad tiden går! Och jag som inte har haft en sekund över sedan senast att blogga på!!! ;o)


♥♥♥ Idag firar vi bröllopsdag!!! ♥♥♥
12/8 2000

...tänkte se om man kunde ge er någon bild från det tillfället... men det får bli i morgon!

Älskar dig så högt min käre make!


I går var jag och syrran (Lina på gården) och gjorde Malmö med barnen! Även om vi fokuserade på J, 2, 5 år så "råkade" vi slinka in i några butiker också! ;o)

Den första butiken blev Charlotte Trend och för att fortsätta min nya lilla egna trend så fick jag slå mig ner och amma det första jag gjorde. Ha ha! (har behövt göra det i många inredningsbutiker den senaste tiden)

Charlotte Trend är en härlig butik med massor av olika leverantörer som Sia, Miljöhuset och Himla t ex. Men där finns också lite modernare stuk på produkter. Så här kan det se ut inne hos dem:


Foto: http://lavendelkvisten.blogspot.com


Nästa butik ligger nästan bredvid och det är Laura Ashleys butik. Där köpte jag en tuff emaljskylt till sonens rum... men den får ni se en annan dag!

Foto: http://lavendelkvisten.blogspot.com


Ett kvarter längre bort ligger den ljuvliga butiken Fideli och Konungen, men den har jag inte hittat någon bra bild ifrån ännu... (hade ingen kamera) Där kan man gå och mysa hur länge som helst!!!



Efter att ha varit på en hel del lekattraktioner så kom syrran på att den fantastiska butiken "Söstrene Grene" från Danmark har öppnat i Malmö! Med bara en halvtimme kvar till stängning så kastade vi oss dit och fick tyvärr bara en kvart i detta virrvarr av billiga små juveler... jag hann inte se en bråkdel av allt fint innan det kom en ur personalen och sa att de stänger om fem minuter! FYYYY, vilken besvikelse det var! De har såååå mycket fint! Rafsade i alla fall åt mig ett par saker som jag kan visa en annan dag!

foto: http://jennyk.blogg.se

Ohhh, vad det är kul att gå i sådana här butiker... men mindre roligt är det när ekonomin skralar... men som plåster på såren så fick jag mig ett härligt gapskratt i bollhavet på Busfabriken med min lille son! ;o)



Ha det så bra!

Kramis!

7 kommentarer:

Solsjö - Under en vind sa...

Vilken mysig tur ni varit på, har faktiskt aldrig shoppat i Malmö...det låter som om jag ska ändra på det!

Ha en bra dag! Kram!

Lavendelkvisten sa...

Hej! Kul att du tittade in hos mig. Jag har en paus just nu men ska försöka återkomma lite längre fram och då blir det fler butiktips, främst från Malmö.
Det är helt ok att du använder mina foto, det blir jag bara glad för!
Roligt att se dina butiktips, speciellt det från Kalmar. Det har jag nytta av nästa gång jag är där!
Ha det bra!
Kram Åse

NinaH sa...

Vad många bra tips, Madicken! Hälsa nu den stackars sonen!!;-)... Äh... Jag är säker på att han fick även sitt lystmäte gott tillfredställt! Han också!! Av både mamma & moster & aktiviteterna han bjöds på!;-)

Brunkullan sa...

Oj vad mycket inlägg! Har tydligen inte kikat in sen i början av sommaren så det fanns mycket roligt att läsa om här!

Du har shoppat mycket fint, och verandan verkar bli tjusig!

Butiktipsen ska jag läsa mer om. Några jag inte vetat om som jag ska kika lite närmare på:)

Susanne

"M" sa...

Grattis till er bröllopsdag....härligt.....

"M" sa...

Grattis till er bröllopsdag....härligt.....

Anonym sa...

Hej! Är inne på din blogg för första gången och TACK för allt du delar med dig! Jag älskar Madicken -och Laura Ashley...suck! Blogga vidare!

MVH Vigdis

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails