fredag 8 augusti 2008

Butiktips Kalmar/Öland

Hejsan!
Sista semesterdagen på Öland och vi kom äntligen till stranden!!!! Mysigt!

I morgon bär det hemmåt och då kanske vi hinner in i någon av mina älsklingsbutiker på Öland och i Kalmar.

Här tipsar jag om dem:

Mormors fönster i Kalmar

Topiary i Kalmar
http://www.topiary.se/

Paradisverkstan i Färjestaden/Öland
På Öland finns också butiken Vic&Mic i Löt och bloggen "Flitiga Fredrika"s sommarbutik i Södra Kvinne by

Ha det så bra! Vi ses snart!
Kramis!



10 kommentarer:

Jenny Oak Fae sa...

Paradisverkstan har så vacker keramik, jag har varit där flera gånger, tror att de har en butik med 2:a sortering också..!

Topiary MÅSTE jag bara besöka nån gång...

Ha det GOTT, kram Jenny

<3 <3 <3

Ulli sa...

Kan bara instämma i dina butikstips. Mycket fint har de allihopa. Vår stuga ligger inte så långt från Vic & Mic i Löt. Där har de mycket fint i New England stil från t ex Lexington och Ocean house.

Ha det så gott!
Ulli

Skomakartummen sa...

Tyvärr missade jag mormorshus (tråkigt) på semestern. Hittade även en mysig affär vid vägen före hmmm... hete det löddtorp?? finns en skylt vid vägen. "Garn och tyg" Damen var helt underbart go, garn och vackra tyger fanns det gott om.
Kram sari

Svenska inredningsbloggar sa...

Ohhh, tack för tipset Sari! Det är där jag befinner mig just nu....så jag får inte missa den affären då! ;o) P.s Byn heter Löttorp D.s

Kramis!

NinaH sa...

Trevlig avslutning på semestern! Hoppas du hann till alla dina favorit-butiker också.

Solsjö - Under en vind sa...

Vilka bra tips!!!

I mitt inlägg idag visar jag en bild på en sak jag köpte på Öland för 5 somrar sedan...det blev vårt minne från en underbar vecka där!

Ha det gott, kram!

Lotta sa...

God morgon!
Tack för tipsen! Vi ska ev köra en liten runda upp mot Kalmar nästa vecka och då kanske man skulle kunna få maken till att göra en extra liten runda över till Öland.

Ha det jättebra!
Kram
Lotta

Anonym sa...

Underbara butiktips... ska läggas på minnet :) Kram kram.

Mallan sa...

Tack för tipsen! Då vet man vart resan bär nästa sommar!
Ha det gott! Kram Malena

Ankmamman sa...

Hej hej! Det var ett tag sedan jag var här. Hittade din blogg bland mina gamla favoriter. Så himla fina bilder! Grattis till lillan!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails