torsdag 7 augusti 2008

Blir det en vit jul i år???

Utomhus? Ja, det vet i sjutton, men inomhus kommer det så att vara till 80% ungefär....resten är nog rött och grönt för min del. ;o)

Hittade underbar inspiration inför julen på Jeanne d´arc livings hemsida. (Ja vem börjar inte drömma om julen i det här ruttna sommarvädret????) Följande bilder är hämtade, dels från en bok som heter "Jul" (ungefär som boken Franska stämningar), och dels från Jeanne d´arc livings bilder över kommande julkollektion. Titta och njut.....









alla bilder är tagna från Jeanne d´arc livings hemsida:
Kramis!

9 kommentarer:

♥ Fyra årstider sa...

Jag längtar också till jul, jultokig som man är.
Kram Lotta

Solsjö - Under en vind sa...

Min längtan har inte börjat komma än, men i september brukar huvudet vara i full gång av julförberdedelser....fniss..

Sååå fina bilder, där kan man inspireras!

Ha en go dag! Kram!

A home far away sa...

Ahhh så underbara julbilder. Jag älskar julen och är oerhört traditionell, men jag gjorde mitt bästa att skapa julstämning i ett tropiskt Singapore förra året. Grönt och rött utöver vitt är mina julfärger också:-

Ha en fin dag
Gunilla

Levindas Värld sa...

Vackert, vackert, vackert :)

Jag funderar också på en mestadesl vit jul, med inslag av lite vinrött och brunt, beige och lite mörka färger som bryter av.

Jag vill ha den Jul-boken, men också Franske Steminger, de är så härliga!!

Från A till O med Jenny sa...

Vad kul att jag hittat till din blogg här itttar jag in igen
Ha det gott
Kram

Marina sa...

Helt underbara bilder även om det känns långt till jul i dagens klibbiga värme. Men jag älskar julen så jag har inga problem med att du visar julbilder redan nu. Jag älskar hösten också så jag ahr heller inga problem med att vi så sakteliga går ditåt. var och en årstid har sitt mysiga.

Hem och Lycka sa...

Har beställt den där boken och längtar tills september när den kommer ut.. Superfina julbilder, blir ju helt jultokig som fyra årstider blir när jag ser dem.. ;-) kram!

Anonym sa...

Underbara bilder... du får mig verkligen att längta efter julen :)

Levindas Värld sa...

Hej! Va roligt att du kikade tillbaks hem till mig :)

Jadu idag slog jag slag i saken och tog bort köksluckorna på ett av skåpen, tycker ju att det är så fint och nu har jag det också :)

Man har ju faktiskt en hel del fint porslin som ju är helt onödigt att gömma bakom luckor...hihi!!

Va kul att du gillar mina tavlor, det är jätteroligt att göra dem samt texta, du får prova nån gång, du kan säkert mkt bättre än vad du tror! Med lite träning så går det mesta :)

kram!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails