lördag 23 augusti 2008

Ibland behövs det inte så mycket tid!

Hej på er!
Hoppas att ni mår bra! Det gör jag! =o)
Jag är normalt av den uppfattningen att ska man ge sig på ett projekt så behöver man TID! Men i mitt liv finns det inga sådana där trevliga stunder av "projekttid" som varar i mer än en halvtimma med små barn som behöver sin mamma titt som tätt och då blir det ju så att man heller aldrig ger sig på något nytt i första taget.

Men idag tänkte jag, när jag fick en timme för mig själv, att jag skulle ge mig på att sy en ny gardin till mitt ena köksfönster. Och med hjälp av lite bloggtips ifrån er kära vänner så kom jag på att jag hade ett fint gammalt lakan som jag kunde använda och vips... på en halvtimma var gardinen klar och uppsatt! Och det blev ju ganska så bra eller hur???!

Så dagens lilla tanke blev...att ibland behövs det faktiskt inte så mycket tid för att piffa till här hemma! Det ska bli fler sådana små "microprojekt" framöver... hoppas jag! För man blir så glad! ;O)


När det gäller tråden som hjärat sitter i så ska den bytas ut till ett sådant där fint typ knypplat band i vitt... när jag har köpt ett! hi hi
Kram på er mina små godisvänner!

4 kommentarer:

Marina sa...

Jättefin gardin! Jag är också så där att jag vill ha gott om tid på mig när jag ska göra något och helst vill jag börja på förmiddagen eftersom min energi avtar kraftigt ju längre dagen går. Men visst borde man väl egentligen kunna hinna en hel del saker på mindre tid än mna tror. Kram!

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Jättesöt gardin!!

Visst tar de flesta projekt ganska mycket tid i anspråk men visst går det att göra fina saker även med bara en halvtimme till godo:)

Kram Annica

Huset på kullen sa...

Gardinen blev jättefin. En halvtimma var ju rekordfart för att sy en gardin =)

Kram Linda

Madicken sa...

Linda!

Det var inte så svårt! Ett klipp med saxen, lite strykning också en raksöm! hi hi! Bredden var redan klar och perfekt!

Kram!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails