lördag 30 augusti 2008

Bloggträff

Hejsan!
I dag har solen skinit från en nästan klarblå himmel och jag har varit iväg på en "Trädgårdsdag" på Bäckaskogsslott tillsammans med tre andra bloggare:
Marinas trädgård http://marinastradgard.blogspot.com, Camillas balkongblogg http://camilla.tradgardsblogg.se/ och Gittans trädgårdsblogg http://gittans.tradgardsblogg.se/. Efteråt åkte vi hem till Marina och hennes underbara trädgård. Varje liten del av trädgården är ett konstverk i sig och man kan inte annat än att bara beundra!!!! Här kan ni se lite:

Hos Marina finns t ex en damm. Den skänker verkligen harmoni i trädgården.

Överallt finns också små oaser, sittplatser, där man bara kan få ta det lungt.



Växthuset är nyligen färdigbyggt och hur fint som helst! Det är inte dumt att ha en make som är snickare Marina! ;o)


Här är en bild inifrån växthuset som man också kan sitta i!


Marina är verkligen de små detaljernas mästare... hon kan göra underverk med allt möjligt, både fina saker men även sånt som andra kanske betraktar som skräp.
Jag blev i alla fall full av inspiration för att börja sätta tänderna i vår, ganska icke existerande trädgård. Så med ett gäng goda råd ifrån tre supermysiga och kunniga tjejer samt med ett par påsar med diverse växter i så styrde jag resan hemmåt.
1000-tack tjejer för en härlig dag och speciellt tack till dig Marina för gästfriheten och den supergoda fikan! Kul att få träffa er!
JÄTTEKRAM!


9 kommentarer:

Solsjö - Under en vind sa...

Bara jag igen....vilken mysig dag ni fick!!! Hennes trädgård är verkligen något utöver det vanliga!

Kramar!

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Japp...nu skäms jag över vår gräsligt fula trädgård! Vad trevligt det ser ut!!!

Låter som en riktigt trevlig dag oxå!

Kram Annica

Lotta sa...

Vilken mysig dag ni verkar ha haft, och vilken underbar trädgård. Härligt med inspiration!

Ha det gott!
Kram
Lotta

Marina sa...

Tack själv för trevligt sällskap! Det var jätterolligt att träffas "live". Hoppas det händer igen.
Kul att se min trädgård genom andras ögon! Så snälla ni (både du o Gittan) är som inte berättat om skamfläckarna (som vi tydligen alla har!)Ha en bra söndag o stort tack för de vänliga beskrivande orden om mig och min trädgård.

Jenny Oak Fae sa...

Då såg jag rätt igår, när jag tyckte att det liknade dig i Bäckaskog..!Gick du med en barnvagn möjligtvis..?

Det var verkligen perfekt väder igår för att gå på trädgårdsmässa! Såg du Hannu Sarentröm? Jag tog till och med ett kort på honom, han är SÅ duktig på trädgård tycker jag...

: )

Ha en fortsatt bra helg!

KRAM, Jenny

<3

Gårdsromantik sa...

Vilken fantastisk inspiration!

Kram Maud

Anonym sa...

Hej igen!

Knepigt att det inte funkade med länken. I vilket fall, jag är "pyssel-Jenny" från V-ö (i första basgruppen) :)
Testar att skriva in länken här istället: anamcara.blogg.se

Kram på dig

Anonym sa...

Trevligt att få göra nya bekantskaper dessutom =) Hoppas du hittar någon bra placering för dina nyförvärv. Det ska bli skoj att se vad du hittar på med din blivande trädgård. Jag lär titta in hos dig fler gånger / gittan

Marina sa...

Glömde ju skriva vad det var du fick. Den lilla som slingrar sig lite är en "fattigmans gingseng" och den andra med lite smultronlika blad är en "drottningpotentilla" och den får vita blommor. Båda är tåliga blommor som gärna växer lite soligt/halvsoligt. Lycka till! Fråga om du undrar något mer om dem. Kram!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails