torsdag 26 augusti 2010

Kimmi junior

Hej hopp!

Idag har maken, jag och barnen varit på ett litet äventyr över i Danmark, närmare bestämt i Helsingör. D. hade en ledig dag och vädret såg fint ut så vi bara gav oss iväg... *mysigt*. Barnen var mycket förväntansfulla och njöt i fulla drag när vi var på färjan. Sååå spännande! ;O)

Över i Helsingör fanns det några lantliga butiker, men jag hade ju hoppats på fler. Det var mest barnkläderna som man gick och trånade efter. De var så fina! Men rätt var det var, inne i en leksaksbutik så fick jag syn på något riktigt gulligt. Det var jättesöta små Geishor av märket Kimmi junior. De stod där som ett vackert gottisbord och jag kunde inte ta ögonen ifrån dem. Jag säger det igen, hade jag haft butik så vet jag vad jag skulle köpa in! ;O)

Två dockor (av samma sort, men i olika storlekar) fick följa med hem. Det var "Ella" som jag fastnade lite extra för. Den ena var ca 10 cm hög och ska stå som prydnad på lillans rum och den andra var en liten figur till nyckelknippan åt mig själv.



De små dockorna har olika födelsedatum och intressen. Hos Ellen står det att hon är född den 12/6 2000, var hon bor, att hon är omtänksam och empatisk. Att hon älskar regnbågar, polkaprickar, att leka kurragömma och choklad. Hon vill gärna vara precis som sin mamma och hennes bästa vänner heter Chu Chu och Bibi.

Jag tycker nästan att det påminner lite om 80-talets Kålungar som man adopterade med namn och födelsecertifikat m.m. ?! ;O)

Här ser ni bilder på några av dem:

Lily, Yazzy, Bibi, Emmi,
Vilken är din favorit? Se hemsidan för fler geishor.

Hoppas att ni alla mår bra! Imorgon ska det målas på lekstugan!

Kramis!

1 kommentar:

Susanne sa...

Helsingör tyckte jag var mysigt när jag var där..Jag älskar Danmark..Söt lite docka..
nej tyvärr det som hänt går aldrig att reparera ..Jag kan inte berätta vad som hänt med det är inte trevligt....Kram Susanne

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails