fredag 29 maj 2009

Liten rabatt

Hej på er!
Nä nu går livet i 120 knyck igen och jag hinner knappt med!!!! Förrutom att vara en god mor och hustru så ska man klara av sluttampen på jobbet och öva sång och dans resterande tid, vilket mest börjar likna nattetid! Bloggandet hamnar på efterkälken som vanligt men jag gör ett litet nattligt inlägg här så händer det i alla fall något nytt! ;O) Fast jag borde verkligen sova....

Obs! Nu är det bara två dagar kvar av tävlingen om Lina Gardelids Wings-tavla... tävla här.

Någon liten stund de senaste veckorna har lagts i trädgården som nu genomgår en fantastisk förvandling från ingenting till någonting! ;O) Maken är som vanligt flitigast med sina fruktträd och bärbuskar av olika de slag... men jag har i alla fall fått ner lite i mina små rabatter och krukor. Här ser ni en utav dem. Skratta nu inte åt mina nybörjarförsök så är ni snälla.... jag håller nog mest på att utforska hur man inte ska göra när man sätter växter... sätter dem för tätt... fel växt på fel plats... högre framför en lägre eller vad man nu kan hitta på för fel. ;O) Här är i alla fall ett första försök... jag vet inte vad allt är men lite löjtnandshjärtan, fänrikshjärtan, blåklockor, brudslöjor, tulpaner, vintergröna, penséer etc. vet jag att där finns...

Det är en ljus och konstig blid men man ser lite i alla fall! Längtar tills vi har satt dit krysstaketen på verandan. Det kommer att bli så fint!

Här är en lite närmre bild på samma rabatt! Tulpanerna verkar ge upp lite nu...

Två stycken sådana här hängamplar köpte vi när vi var i Oppmanna här om veckan! Visst är det fint med blandade blommor också?! Det tycker jag...

Jag avslutar med en söt bild på vår son som för någon vecka sedan var och matade lammen hos några bekanta! Det var verkligen supermysigt!

Kramis och god natt!

3 kommentarer:

Marina sa...

MEn vilken fin rabatt!
SÅ söt bild, den sista. Kram!

gittan sa...

En romantisk rabatt som passar perfekt till ditt hus. Underbar bild den sista. Hoppas du hinner njuta lite också / gittan

Susanne sa...

Du vet rom byggdes inte på en dag..Och jag tycker det ser jätte fint ut..det har tagit mig nästan 6 år nu att få min rabatt någorlunda som jag vill..det är inte lätt..Ampeln var gudomlig den skulle jag vilja ha..Kram

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails