tisdag 24 februari 2009

Våren är nära....


Usch vad tiden går.... jag hinner ju ingenting... inte ens att blogga!!! =O(


Veckan som gick har varit full av arbete! Ja, jag fick arbeta nästan dubbelt så mycket som jag skulle, men det lugnar sig om ett par veckor vet jag... så jag får försöka hålla ut!


I onsdags var det en stor dag i vår lilla dotters liv, hon tog sina första steg lite drygt elva månader gammal! =O) Visst är det underbart!


På söndag är det dags igen att träffa vännerna i vår nya trädgårsförening. Ohh, vad det ska bli roligt även om trädgårdarna här nere fortfarande är täckta av snö... men snart! Det är ju faktiskt den 1 mars på söndag och då börjar ju våren i kalendern i alla fall. Bara för det så blev jag så sugen att beställa en härlig trädgårdsbok och lite fröer från Impecta.


Här kommer några av de guldkorn som jag beställde.. sedan får vi se om de kommer upp ur jorden också! ;O)



Bilderna är tagna från Impectas hemsida.

Jag beställde också den här boken som Annika Christensen, med bloggen Naturliga ting, har fotograferat bilderna till. Den är hur fin och användbar som helst! Annika är verkligen superduktig... älskar hennes fotografier!


På tal om vänner i trädgårdsföreningen. Jag rodnade en lång stund när jag upptäckte att min vän Nina med bloggen Ninas garden-tankar hade ängnat ett halvt blogginlägg åt mig och syrran mfl. Om ni då vill så kan ni hos henne få se en 15 år gammal bild på mig när jag hoppar runt med pom pom-bollar! He he he!



Imorgon får jag bloggbesök på riktigt av goa Birgitta med bloggen Mitt ljuva skafferi. Det ska bli så kul!



Kramis!

4 kommentarer:

Britt sa...

va kul att få kika in här! Vilka härliga bilder och massor av imspiration! :-)

Kul att du vill va med i min utlottning!

Kram Britt

Marina sa...

Jo, visst går tiden fort! Här har det tagit en hel del på snön nu. SÅ kladdigt o trist. Vår nu, tack!
Ses till helgen!

Hanna sa...

Hej Victoria!
Vilken fin blogg du har!!
Första gången jag kikar in här...

Mycket fint :)

Ha d gott!
Kram Hanna

Martina sa...

Härliga bilder! Lycka till med fröerna!

Roligt med ett så litet barn på upptäcksfärd...den tiden har jag nästan glömt bort!

Kram Martina

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails