torsdag 12 februari 2009

Vår förlovning....

Nu är det fredag... en dag senare än lovat så kommer här mitt torsdagsinlägg om trädgård!

Idag (torsdag) är det exakt på dagen ett halvår kvar tills vi firar 10 år som förlovade, min man och jag! Och förlovningen gjorde vi på ett mycket speciellt och enastående vackert ställe på vår jord... Monet´s trädgård i Giverny. Frankrike.


Hela resan började egentligen med den mysiga barnboken "Linnea i målarens trädgård" av Christina Björk och Lena Andersson. När jag hade läst den så blev även jag sugen på att åka till denne fantastiske konstnärs trädgård och uppleva den på riktigt och så blev det. Efter några härliga dagar i Paris och en heldag på Disneyland Paris, så tog D. och jag tåget ut till det lilla samhället Giverny ute på landsbyggden i Frankrike. Därifrån fick vi sedan ta en buss upp till huset. I entrén och muséieshoppen hittade vi faktiskt både Linneaboken på olika språk och Linneadockor att köpa. Det var lite häftigt! Jag var ju bara tvungen att köpa dockan jag med! ;O)

Efter en rundvandring inne i huset så kom vi ut till en bedövande vacker trädgård, ja den går knappt att beskriva... ni får se en aning av skönheten på bilderna här nedanför. En av de mysigaste ställena i trädgården är ju helt klart dammarna med näckrosorna och där på den kända "Japanska bron" bestämde vi oss för att byta våra ringar... det var verkligen hur romantiskt som helst!!! ;O)


Här ser ni det speciella rosa huset som Claude Monet bodde i.




Och här ser ni den Japanska bron där vi förlovade oss!
Visst är det vackert?! Man känner verkligen igen vyerna från hans tavlor.
Bilderna är hämtade här!

Ja, det var verkligen en fantastisk trädgård... en riktig drömträdgård som man själv gärna skulle vilja ha! Åk dit om ni har möjlighet... det rekommenderar jag varmt!


Kramis!

3 kommentarer:

Synnøve. sa...

Det är inte alltid tiden räcker till. Man gör så gott man kan.
Ha nu trots det en fin fredag.
Kram Synne.

gittan sa...

Bloggen har väl inte högsta prio. Det kommer när det kommer. Njut av dagarna. Här är det strålande solsken och ett par minusgrader / kram

Solsjö - Under en vind sa...

Hoppas att du får en mysig helg med alla hjärtans dag firande! ♥

Kram!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails