onsdag 4 februari 2009

Second hand-fynd

Grrr, varför är det vissa dagar som om ens kropp var liksom fastlåst i slow motion-läge och tiden i fast forward-läge??? Så har det varit hos mig i ett par dagar nu och det känns som om man inte hinner med någonting! Jo, barnen får ju självklart allt vad de behöver... men när det kommer till hemmet och mig själv så är det bromsen direkt! Jag vet inte hur många gånger som jag gått till diskberget idag och skulle ta tag i det och så kommer något emellan.... nu står det där fortfarande och klockan är halv ett på natten! ;O) Jag prioriterar nog inte så klokt heller som hellre sitter här denna sena timma... he he... men jag har ju inte hunnit med att blogga något på flera dagar.... =O(

Här är ett glädjeämne för mig i alla fall! I förra veckan var jag i Osby igen och fyndade en massa på Filippos Second hand... bland annat denna ljuvliga lilla docksäng till Maileg-kaninerna för 20:-! Visst är den underbar?!
Ska bara sy något fint att ha i den också... kul när man hittar något sådant!


Kramis!

12 kommentarer:

gittan sa...

Att prioritera är en konst vilken man ibland inte behärskar =/ Men vilken söt säng, helt underbar och den passar perfekt till kaninerna. Hoppas diskberget försvinner idag och att du är mer "synkad" med tidens framfart. Må väl / kram gittan

Synnøve. sa...

Hej på dig.
Känner på nått vis igen det där.
Man har ingen energi....
Jag borde fixa massor hemma.
Får besök om 14 dagar. Julpyntet är borta, men ligger bredvid kartongerna och inte I som de borde.
Diskmaskin har vi, men den plockar inte i sig eller ur sig själv....

Fin docksäng du fick tag i.
Det blir fint till kaninerna.

Nu ska jag ialla fall ordna frukost.
Ha nu en fin onsdag.
Kram Synne.

Livingroom sa...

Hej, jag har oxå en liten gammal docksäng i rotting, blev riktigt inspirerad av att kanske ta den från förrådet och ha den till användning. Kanske som tidningskorg???
Ljuvliga de där maileg vännerna!
Lotta

Anonym sa...

Var inte för hård mot dej själv. Ta det lungt om det är det du behöver. Bra råd va? Jag följer det inte själv! ;-D Blir överstressad av allt jag vill, måste och borde göra. Man lär sig kanske någon dag!
Kram A-S

Susanne sa...

Hej.Ingen tröst men du är inte ensam att känna så..Ibland önskar man att dygnet hade 48 timmar.Prioritera är det tråkigaste ord som jag vet.för man vill hinna allt och göra allt och ibland blir det liksom inte nått gjort.Vi får hoppas att denna dag blir en stressfri dag utan måsten fylld med lugn och harmoni.Kram till din dag.

Annika Christensen sa...

Vilket fynd!
Till den syr du nog jättefint.
Du verkar vara lite händig.

Kul och se erat hem fint det är.
Ha det gott
annika

Marina sa...

Så söt den är! Bra fynd!
Det där med slowmotion händer även här och jag tror man behöver det ibland. Det är nog kroppens sätt att få dig att varva ner för att kroppen vet att det är det du behöver.
Sen prioriterar man som en kratta ibland så är det men man måste göra det man vill också, inte bara det man behöver få gjort.
Här sitter jag med en skitig diskbänk där nere och utan bröd i huset! Så kan det gå!

Kram!

Solsjö - Under en vind sa...

Vilket fynd!!!

Visst är det svårt att få tummen ur ibland., jag är bäst på att röja och fixa om jag har lite press på mig...att det ska komma gäster eller att man vill ha det klart till en viss helg, som jul t.ex....

Ha det gott, kram!

Millan sa...

Fynd kan göra en glad, denna var jättesöt.
Man måste "stressa långsamt" så var rädd om dej och lyssna på din kropp.

Ha det så bra!

Mittljuvaskafferi sa...

Hej min vän! Tack för det snälla inlägget du gav mig! jag ska faktiskt prova det igen, det var väldigt länge sedan men då tyckte jag inte det funkade men det kan de ju göra nu. jag ska till och med köpa till E också för hon mår inte heller så bra just nu,
Tack för tipset!
Jag hoppas det inte lät för gnälligt på min blogg. =0)
Ha de bra! kram Birgitta

Mittljuvaskafferi sa...

Jag glömde och säga hur söt den var sängen! den kommer säkert L att gilla.
Kram Kram

Skogsdoft & havsbris sa...

Känner så väl igen det där... Vissa får man inget vettigt gjort utan yrar bara runt och gör en massa annat, och klockan den rusar iväg... Suck. Men så är det säkert för alla. För ALLA kan ju inte vara supereffektiva och hinna med ALLT precis HELA tiden heller, eller....?
Vilken söt säng kaninerna har fått! :)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails