söndag 15 februari 2009

Utmaningar

Dagens första utmaning kommer från Susanne med bloggen "Mitt liv i Fare" hon bad mig plocka fram bild nummer sex i mapp nummer sex och det blev den här härliga bilden på nybakta bullar! Ohhh, nu blir jag sugen på att baka... så det får jag ta och göra när jag har lite tid över här näst. Vi har ju två födelsedagar här hemma, på samma dag, om tre veckor så då behövs det allt lite gott!



Sedan fick jag en utmaning av Helen J med bloggen Gröna funderingar och hon vill att jag ska svara på följande frågor:

Roligaste minne: Oj, det är svårt att välja ett... men ett av de roligaste minnena är när jag åkte till USA på en rundtripp tillsammans med maken, mamma, pappa och syrran. Det var innan barnen hade kommit och vi upplevde så mycket kul tillsammans på den resan.

Favoritmat: Jag älskar husmanskost! Pära och sås ska det vara... gärna köttfärslimpa eller fläskkött till! Annars är jag svag för pasta.

Favoritfilm: Stolthet och fördom, den långa varianten från BBC... annars romantiska filmer som Notting hill och liknande.

Favoritbok: Jag hinner aldrig läsa och gör jag det så blir det mest faktaböcker eller någon tidning. Jag önskar att jag hann läsa romaner också men det får bli senare i livet.

Mest pinsamma: Ett av mina mest pinsamma minnen var när jag var 13 år och var jättekär i en kille som bodde längre iväg och fick därför åka skolbuss. En dag var jag och två kompisar på väg in till byn på våra cyklar. Just då kommer skolbussen med killen i och jag försöker titta efter honom och cykla samtidigt. Då... brakar jag såklart in i en av kompisarnas cykelhjul och faller handlöst till marken inför en hel buss av jämnåriga... dagen efter fick jag höra av en tjej ifrån hans klass att han och de andra hade gapskrattat i bussen åt mig. Ha ha, ja så kan det gå när man inte håller ögonen på vägen när man cyklar! ;O)

Bästa vänner: Jag har några riktigt goda vänner som jag känner att jag kan lita på i alla väder! Ett par av dem har varit mina vänner ända sedan skoltiden och några andra har jag skaffat mig på senare tid. En av mina klart bästa vänner är lilla syster yster! Och så har jag ju fått ett gäng härliga, nya vänner i er bloggvänner också!

Sötaste bebis: Är så klart mina små ungar som delar plats med syrran när hon var liten.

Livs största kärlek: Är ju maken och numera också barnen! Och så kärleken till livet och naturen!
De båda utmaningarna ger jag vidare till de som känner att de vill ta dem!
Idag avslutar jag med en bild ifrån vår grilltur i skogen igår på seneftermiddagen! Det var verkligen mysigt och lille J tittade förundrat med stora barnaögon på det vi gjorde.

Sedan avslutades kvällen med schlagerfestival och den var MYCKET bättre än förra veckan!!! Jag röstade frenetiskt på H.E.A.T som den hårdrocksbrud jag i grund och botten är! ;O)

Kramis!

3 kommentarer:

Synnøve. sa...

Hej på dig.
Goa bullar. Jag får nog sjutton göra en sats med smarriga sådana...
Det vattnas i munnen och dofterna kittlar mig i näsan.
Önskar dig en fin måndagskväll.
Kram Synne.

Susanne sa...

Bullar gud så gott,,perfekt att det blev just den bilden..Nu fick jag en utmaning till idag om du har lust så kika in hos mig.. Så skickar jag den till dig.men bara om lusten finns Kram Susanne

Mittljuvaskafferi sa...

Gud så gott det ser ut!!!
Hur dax ska jag komma...=0)
Ha en bra vännen!
Kram

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails