söndag 8 februari 2009

Schlagertankar

Hej på er!

Hoppas att ni har det bra alla!

Igår var det dags igen... ja, schlagerfestivalen satte ju fart... men de senaste åren har jag upptäckt att mitt före detta enorma intresse för det hela har falnat näst intill totalt! Förr var det jag som spelade in var enda tävling på video, jag kunde de flesta låtarna från 1980 och framåt + en massa placeringar och år, jag var på plats i Malmö det magiska året 1991 när Carola vann med "Fångad av en stormvind", jag sprang på toaletten varje eurovisionsfinal för att jag var så nervös för hur det skulle gå för Sverige osv, osv. Visst beror väl mycket på den ålder jag då var i, men någon stanns de senaste fem åren så har intresset nästan försvunnit helt! Undrar sååå vad det beror på! Jag älskar ju musik lika mycket och trallar villigt med i låt efter låt när de senare spelas på radion... men jag bryr mig inte så mycket längre... Visst sitter jag bänkad på lördagarna klockan 20 och vill inte missa något! Men igår igen kom jag på mig själv med att mest sitta och sucka! Framför allt suckade jag åt programledaren som bara babblade, tjoade och babblade... och så suckade jag för att inte låtarna är bättre om man har över 3000 bidrag att välja bland från början... och så suckade jag för det evinnerliga röstandet som blev igår.... tre gånger är verkligen för mycket på en deltävling!!! Näää, usch vad jag är neggig!! Det var verkligen inte meningen.... men intressant tycker jag ändå! För jag är så låååångt ifrån den schlagergalning jag en gång var! ;O) Läs mer om vad andra tycker på Aftonbladet!

Något som jag igår blev jätteglad för i alla fall är att jag har vunnit!!!! Jag vet inte vad ännu... men det visade sig att jag blev det 100:de inlägget i en tävling och därmed vann ett sådant pris! Men det är hemligt vad jag ska få.... är sååååå spänd!!!!!


Jag måste bara också få visa vilket fint litet tovat påskägg som jag har fått från min goda vän Anneli! Hon har gjort det själv och jag blev sååååå glad!!!!! Tack vännen!



Kramis på er alla!

11 kommentarer:

Mia sa...

Jag har också alltid tittat på melodifestivalen men igår, nää... ledsnade helt när de började med alla dessa deltävlingar.

Spännande väntan på vinst förstår jag. Jättesött ägg du har fått! :)

Kram Mia

Solsjö - Under en vind sa...

Kul med en vinst! Spännade att se vad du får!
Ägget var fint, det närmar ju sig påsktider nu!

Gillar inte heller melodifestivalens upplägg, tycker om delfinalerna, men igår tyckte jag att det blev to muck av det mesta!

Ha det gott, kram!

Marina sa...

Oj, så fint ägg! Vill ha!
Det där med schlager kan ju alltid vändas o vridas på. Jag är itne jätteintresserad men jag ser det ändå. RInger itne o röstar och det var verkligen många gånger man skulle rösta i går. Programledaren var sådär. Skrek väldigt mycket tycker jag. Det hör liksom till att se det men det är ingen stor del av mitt liv precis.
HA det så bra! Kram!

Synnøve. sa...

Hej på dig.
Ser inte MGP längre.
Den har spelat ut sin roll tycker.
Varför göra det så krångligt.
Kan inte vara så kul varken för artister eller programledare när det blir sån långbänk av allt.
Ser inte den norska heller men man följer ju med på nått sätt ialla fall.

Vilket fint påskägg.
Ja tänk. Det är snart påsk....
Kramen Synne.

Jessica sa...

Hej,
håller med dig, jag orkar inte riktigt bry mig om Melodifestivalen. Satt och bläddrade i Expressens Hemma bilaga samtidigt....
Tycker inte Petra Mede passade som programledare. Hon verkar ironisk hela tiden, och babblade i ett.
Nåja, smaken är delad!
Grattis till din vinst! Spännande att se vad det blir!
Ha det bra,
Kram
Jessica

Anonym sa...

Jag tyckte att programledaren var fruktansvärt jobbig,varför skall det vara så högljut och flamsigt.Tror inte att jag skrattade en endaste gång åt hennes skämt.Men jag gillar Caroline of Ugglas/Carola

gittan sa...

Jag hoppar över Melodifestivalen helt och hållet numera. Det känns som om det "flippat ut" på senare år. Inte ens ESC tänker jag se om jag kan undvika det.
Men du vilket fantastiskt vackert ägg du fick! Extra spännande med tävlingar man inte vet vad man vinner i / kram

Susanne sa...

Hej..Har en liten utmaning till dig hos mig..Kram Susanne

HelenJ sa...

TVn står på i bakgrunden när jag sitter vid datorn så jag hör alla låtarna (och ser de olika kreationerna), men så fort det är dags för omröstning stänger jag av. Det orkar jag bara inte med!
Jag har en liten utmaning till dig i mitt senaste inlägg.
Ha det bra
/Helen

NinaH sa...

Känner igen dottern i det du säger!;-) Vår generation har nog varit mer njugga... alltid!;-) TVn kom in i våra hem för sent för att bli någon riktig vurm för oss. Vi var tonåringar och de TV-program som gick var inte särskilt lockande för oss. Alldeles för lite Beatles och Stones där!;-)
Under "barnens" hemmaår såg vi ju troget m-festival. Inget annat att tänka på!;-)
Men den här uppdelningen som gjorts de senaste åren med lördag efter lördag av deltävlingar tror jag har fått många att tröttna.
Sen har jag ju många gånger undrat över hur låtarna väljs ut!;-) Men det är ett annat kapitel...;-)
Ägget är helt underbart!!

Anonym sa...

Tror som du och många andra att det har blivit för utdraget med en massa olika deltävlingar och röstningar. Melodifestivalen ska ju liksom vara... Melodifestivalen - en kväll om året. Åtminstone tycker jag att det är onödigt långdraget och tjatigt, i år tittar jag nog faktiskt bara på finalen.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails