tisdag 9 november 2010

Äntligen, back in buisness!

Tjohej!

Äntligen... det tog sin lilla tid men NU, ser jag fram emot en fantastisk bloggvinter och bloggjul! =) Härom dagen bestämde maken och jag att vår julklapp till oss själva i år blir en hett efterlängtad systemkamera.... äntligen, säger jag igen! Som jag har väntat och längtat, förstå att man har gått med ett gummiband runt sin gamla kompaktkamera i över två år och nu är den äntligen så paj att den inte har så mycket hopp kvar... vi får väl se vad reparatören säger! ;O) Men i vilket fall så bryr jag mig inte, för snart dyker det upp en mycket finare kamera på posten! =) Jihoooo!

Idag känns det lite pirrigt i maggropen, mina föräldrar är just nu på väg till Kina och jag är inte van att ha mina föräldrar så där farandes över världen... det är ju så att man blir lite lätt orolig! ;O) Men det ska givetvis gå bra och om 9 dagar är de tillbaka igen! *Myyys*

Måste ju också berätta vad syrran har hållit på med den senaste tiden. Hon fick i uppdrag att göra en provisorisk altartavla till domkyrkan i Härnösand! Den ska sitta som en vägg mellan kyrkobesökarna och den delen av kyrkan som nu, en tid, kommer att genomgå en renovering. "Tavlan" består av 11 st mindre tavlor och mäter färdig ca 4 x 5 meter. Den första gången hon såg bilden färdig var när den monterades på plats! Puh! Inget dåligt jobb! Gå gärna in på Linas blogg och se resultatet:

För ett tag sedan var jag inne i den nyöppnade butiken Lyckliga Hildur i Kristianstad. Den är verkligen hur fin som helst... köpte en väggklocka när jag var där senast. Nu läste jag på Lottas blogg att de har börjat ta fram lite julsaker! *Myyyys igen*

Avslutar dagens inlägg med lite bilder från öppningen:












Nu ses vi alldeles snart igen!
Jättkram!

6 kommentarer:

Underbara Juletid sa...

Den butiken måste jag leta upp när jag kommer hem till Kristianstad!

SwedishCorner ~ DownUnder...Pernilla sa...

Toppenfina bilder från butiken - där skulle jag kunna spendera timmar *ler*, synd bara att jag bor så långt borta!

Kram från Australien♥

Linda sa...

http://lindisen81.blogspot.com/2010/11/tavling-vinn-en-personlig-almanacka.html

Lizas Lantliv sa...

Hej!

Va fint hem du har!
O vilken mysig butik...!

Mvh Liza

Edtiaflicka sa...

Hej!!

Verkar vara en superfin butik, en sån där som man skulle vilja ha i julklapp hihi:)

Kram Ida

Mitt Stugliv sa...

HejHej!

Åh vad härligt att se butiken i nyöppnings skedet. Nu har vi mycket mera varor och advent och jul är framdukat. En sån underbar tid vi har framför oss.

Ha det fint vi ses
KramKram
Lotta

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails