onsdag 23 juli 2008

Soffan nästan klar...

Hej på er och tack för alla trevliga och glada inlägg! Man blir glad ända in i hjärteroten!
Idag har mor och far varit här igen. Pappa har hjälpt maken min att måla ute och mamma har hjälpt mig med att se till barnen, klä om soffan och sy kuddar! Tusen tack mina älskade "päron"! Jag har också hunnit att röja lite i förråd och garderober! Ohhh, vad det känns bra!


Så här blev soffan nu! Det blev inget av de tyger som jag visade tidigare utan ett som vi köpte på "Stoff och Stil" i Malmö! Missa inte den affären eller möbel- och presentbutiken "Ilva" om ni någon gång kommer till stadsdelen Svågetorp utanför Malmö. Ilva har massor av fint i "våran stil". Det som fattas på soffan nu är lite fler kuddar! Jag ska försöka hitta några som plockar upp den hallonrödatonen i gardinerna också.
Lite närmre bild på dyna och kuddar...


Den här fina, broderade tavlan fick jag ärva av en släkting till min man. Hon har sytt den själv. Jag tycker den är jättefin och den ska snart få pryda köksväggen.

Ha det så bra! I morgon så bär det av till en sjö med några vänner. Då ska här solas och köras vattenskidor... (om jag vågar) ;o)

Kramis på er alla!


7 kommentarer:

Hem och Lycka sa...

Å vilken underbar kökssoffa du har.. Önskar mig också en fast jag har inte rum för en sådan där vi bor nu, kanske i framtiden. Jättefina kuddar din söta mamma hjälpte dig med och en fin bonad, skoj att få ärva sådana ting! kram

Mitt Egnahem sa...

Kul att du hittat in till mig! Vilket härligt och mysigt hus ni får! Vet vad mycket jobb det är, även om ibland nybygge skulle vara att föredra framför- renovera gammalt, snett o vint (säger i allfall min man...) Många soliga från Värmländska Mitt Egnahem

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Härligt fin soffa!
Jättesöta kuddar oxå:) Jag gillar de blommiga jag:)

Kram Annica

S o F sa...

Ja men det blev ju jättefint!!

Ser hur gulligt ut som helst. Bra jobbat!
Och det tyget du nu slutligen valde till din soffa tycker jag var det bästa.

Varma hälsningar.

Mollys sa...

Jo hej...jag tror att jag har varit in på din sida tidigare och kollat, Då jag för 9 år sedan väntade mitt tredje barn så sa jag till min man att får vi en flicka ska hon heta madicken för min dotter från tidgare heter madelen, men han sa inte kan vi döpa ett barn till madicken..men det blev en hugo.Så nu heter min salong och blogg madicken´s..
Fin soffa!

Malin sa...

Oj, vilket underbart hus ni har! Fantastiska bilder måste jag säga! Kökssoffan skulle jag gärna ta i besittning=)

Anonym sa...

hej och tack för fina ord.

Det blåa tyget heter GRAND och det finn på gaska många ställen....men sök på GRAND DESIGN på nätet så ska du nog få träff.ser att vi inte bor nära varandra så det är ingen ide att jag skriver affärens namn..

lycka till!!!
Nina

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails