måndag 28 juli 2008

En hyllning!

Hej! Idag är det nästan ett år sedan som vi flyttade till det här huset. Innan dess bodde vi i en underbar liten lägenhet i utkanten av Växjö med hästhagen utanför. Jag tänkte nu visa lite hur vi bodde då... inte så mycket vitt men rätt lantligt.... ;o) Det märks att man höll på att gå över från lantlig stil á la 90-tal till lantlig stil på 2000-talet. Dessutom gjorde ju den gapande plånboken att man inte alltid kunde göra som man önskade... (och så är det ju nu också) =o)


Vi bodde där nere!

Hall:


Den här hallen minns jag att jag älskade! Jag undrade så hur det skulle bli med det lila på väggarna men det blev ju jättebra!


Här hänger en tavla med en fjäder gjord av syrran!


Kök:

Nu har vi kommit in i köket!


På slutet kunde jag nästan inte stå ut en dag till med furumöblemanget! ;o)



Det här är samma köpmansdisk som nu står på sonens rum.


Småsakerna i fönstret finns ju även här i det nya huset som ni säkert har sett.



Sovrum:



Toalett:


Här var en av få bilder från toaletten!
Vardagsrum:

...och tillsist så har vi vardagsrummet:


Tavlan med tulpanerna är en av "Lina Gardelid" s första med blommor och snören.


De lite moderna tapeterna fanns i lägenheten när vi flyttade in, men jag tyckte inte att det skar sig så mycket mot min stil så de fick vara kvar!


Ett tag var sonen så stökig på nätterna så att både han och jag fick sova i vardagsrummet!
Ha ha!


Det var en mysig liten nostalgirunda! Hoppas att ni mår bra alla!

Kramis!

7 kommentarer:

Jenny Oak Fae sa...

Vad roligt att få se hur ni bodde innan, jättefin lägenhet ni hade!

: )

Kram, Jenny

<3

Stina sa...

Mmm...de där bilderna minns jag från FL.
Haha...nog förstod jag att det var du, när jag såg namnet Johannes...Han är min lille prins han. Kramis gumman min. Krama honom från mig.:-)

Solsjö - Under en vind sa...

Vad kul att få se hur ni bodde innan! Visst ändrar man både stil och tycke efter hand...

Hoppas att du har en skön sommar! Vi kom hem från soliga Italien igår, till ett lika hett Sverige....har idag mest bara landat, nu ikväll kom kusinen med familj hit och ska vara här hela veckan....det ska bli så kul! Imorgon tänkte vi sola och bada hela dagen!

ha det gott, kramar!

Mitt liv - Mina drömmar sa...

¨Vilken mysig lägenhet!

Kram Annica

A home far away sa...

Tack för nostalgitrippen kul att se hur ni bodde innan!

Ha en fin sommardag

Kram Gunilla i Singapore

Vecka - Vecka sa...

Hej!
Riktigt roligt att se hur ni hade det förut! Fint det också!

Jo, visst var det Grease år 2000 vi var med i! Var du och tittade på den? Min man spelade Earnie, nörden och jag var nu lite allt möjligt.. jingelflicka, rullskridskoåkare och med i allscener! Superroligt var det!

Kram,Lotta

Solsjö - Under en vind sa...

Heeej!!!

Tack för dina rara ord! Allt är bra här, men ganska fullt upp...har två kusiner med familjer här från i förrgår till fredag så hela dagarna bara umgås vi och barnen leker timme efter timme!
Än så länge sover alla utom jag så då smyger jag in här!
I botten på muggen står det PoP, kolla med Bettys så kanske de kan hjälpa dig!
Ha det så bra i solen! Kram!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails