onsdag 25 januari 2012

PB home i mitt hjärta


 Hej svejs!
Nu har man hunnit smälta många av intrycken från Formex. Jag har flera stora favoriter bland utställarna och de är alla duktiga på sin nisch. Mina favoritstilar är ju, som ni förstår, mest lantlig stil... med både skandinaviska, franska och engelska inslag till det vita, men jag älskar också New England och Industriretro och klassisk stil... gärna 1700- och 1800-tal.

Min dröm, som barn, var att bo i en herrgård med stall, åkrar och ängar. Inredningen ville jag skulle vara som ett i ett slott.... Min kompis, på gatan där hemma, bodde i en riktigt fin direktörsvilla på tusentals kvadrat...(kändes det som) och en gång fick jag sova över i deras gästrum... ett stort gästrum med vackra spröjsade fönster. En stor gustaviansk dubbelsäng och kristallkrona i taket.... jag trodde att jag var i himmelen. För första gången i livet kände jag mig som en riktig prinsessa! Hemma hos oss bodde vi ett 70-talshus som hade det mesta utom just slottsrelaterad inredning! ;O)

Det där sovrummet levde sig kvar i mig och när maken och jag gifte oss så fick vi en gustavianskinspirerad dubbelsäng i bröllopsgåva (Signum Gustavus) och över den hänger det en kristallkrona... så nu känner jag mig som en prinsessa varje natt (på dagen sliter jag dock som de flesta andra).

Det finns en mängd helt fantastiska leverantörer av underbara inredningsprylar och jag älskar som sagt många, Ib Laursen, Madam Stoltz, Nordahl, Art Wood m. fl.... men den monter som alltid spelar på en speciell sträng inom mig är och kommer alltid att vara (så länge de existerar i alla fall).... PB Home





Nu ska jag snart, ta en paus och gå och titta på min nyinköpta, underbart härliga DVD-box om Miranda! Har ni inte sett hennes komiskserie någon gång så tycker jag absolut att ni ska göra det... helt underbar. Tyvärr kan man bara se den ibland i Sverige, på TV4 Komedi  och då oftast kl. 00.00 på natten. =( Därför har jag nu köpt en dubbelbox att sätta tänderna i!

Ha det så gott! Kram!

1 kommentar:

Solsjö - Under en vind sa...

De har fina detaljer och saker!

Ha en skön helg!

Kram!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails