söndag 15 januari 2012

Välkommen till ett nytt bloggår med mig!

Hej alla goa och glada!

Nu är jag äntligen tillbaka efter en låååång, men välbehövlig paus från jobb, jäkt och stress... och då blev det också en bloggpaus utan att jag ens hade tänkt det. Ibland behöver man bara få vara med sig själv, familj, släkt o vänner och det har jag varit nu i över en månad. Julmys, kalas, spelkvällar, mellandagsshopping, nattsudd och långa sovmornar... helt underbart, men nu ska det bli skönt att få tillbaka rutinerna igen. Förra veckan skolade vi in barnen på en ny förskola som ligger närmre vårt hem, vi känner att det nu är viktigt att de får hamna med de barn som de sedan ska gå i skola med.

Idag har det sista av julen åkt ut med hull och hår... nja, kanske inte så mycket hår...mest var det granbarr och halvdöa julstjärnor som fick lämna hemmet. Av det röda pyntet i hemmet finns nu endast en otroligt ståtlig och fullt utslagen Amaryllis kvar...annars har det andra fått gå och lägga sig i de röda förvaringslådorna till nästa jul! =) In, har istället några vårblommor funnit sin väg... rosa tulpaner och ljusblåa pärlhyacinter ger nu hopp om en ny vår här hemma!





Jag älskar alla dessa vårlökar... det blir säkert fler under veckan!




Jag måste också passa på att berätta för er om min söta kusin S. som har börjat blogga... vill ni få ett dagligt smil på läpparna så ska ni allt läsa denna söta "skånetös" roliga funderingar under hennes liv som nybliven -08. Det finns ingen hejd på hennes humor, här kan man läsa om allt från hennes och sambons trädgårdsekorre som sjunger som Tommy Körberg och julgranskulor stora som pilatesbollar... hon är så goo min lilla bonuslillasyster. Välkommen i bloggvärlden!
Se hennes blogg här.


Nu väntar en diger jobbvecka med många turer till Växjö på schemat, men det är också jättekul! Jag gillar mitt jobb! Jag fick förresten fast anställning där nu efter nyår! =)



Vi hörs snart igen!


STORA KRAMEN till er alla!

2 kommentarer:

Känslan av... sa...

Ska bli roligt att följa dig även detta år och kul att du nämnde mig, nu blir jag ju alldeles nervös av alla besökarna, fast också peppad :) Kram fina du!

Solsjö - Under en vind sa...

Underbart när vårblommorna får börja flytta in!

Kram!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails