söndag 2 maj 2010

Glad vår!


Hej på er!

Hjälp, nu rusar tiden verkligen fram och jag med den! =)

Tänkte uppdatera er lite på vad som hänt de senaste dagarna:

Idag har det varit en ljuvlig dag här nere hos oss! Jag med L. i vagnen, min svärmor och vår granne började dagen med en härlig långpromenad. Utmed vägen såg vi ett gammalt hus som nu håller på att få en rejäl uppryckning av varsamma händer och det blir verkligen hur fint som helst! Hoppas att jag kan visa er det någon gång!

Svärmor och svärfar överraskade oss sedan med att vilja ge oss deras gamla "Loveseat" i brunmålat trä och så här fin blev den efter ett par strykningar i vitt! Jag blev såklart jätteglad och nöjd....
... men inte nog med det! Efter ett tag så kom de körandes med den här soffan också! Den hade de köpt lite förhastat för några år sedan och hade nu ingen plats för den! Jag svimmade nästan... för jag har tjatat på min man i nästan fem år att vi skulle köpa just den möbeln! Vilken lyckodag!!!! Nu ser det lite tomt ut... men vänta tills nästa solskenshelg... då blir det "pynt-time" bland utemöblerna! =)


I torsdagas var vi hos mina föräldrar tillsammans med min syster Lina och hennes kille. Fin kväll med majbål, manskör och superfint fyrverkeri. Igår var det dags för en julklapp!!!!! Jo, som jag har nämnt tidigare här på bloggen så har syrran, två kusiner och jag börjat med en ny typ av julklapp! I stället för en paket så ska vi istället träffas vid fyra speciella tillfällen under året och vid varje tillfälle ska en av oss vara värd. De andra tre ska inte få veta vad som ska ske under dagen. Igår var det kusin Tords tur. Han tog oss med i bilen och vi fick åka till Båstad... där åkte vi upp på åsen bredvid stan och kom till det fina Nivå 125, Båstad. Det är en designshop och ett café, men framför allt har den världens utsikt över Bjärehalvön! Tyvärr var vädret inte det bästa, men man såg ändå långt.

Här står kusin Sara, syster Lina och kusin Tord utanför Nivå 125
Tyvärr visade det sig snart att allt fikabröd var slut! så vi fick åka några meter därifrån till något som heter Café utsikten! Ett jättemysigt, lantligt ställe med samma dundrande utsikt! Där hade de supergott fika! Kvällen avslutades hemma hos Tord med mat, prat och en turnering i X-box-rally! Så himla roligt... och sent blev det! ;O)
Något som jag tyvärr missade igår var växtloppisen på Kjugekull utanför Kristianstad. Många av Rosenknopparna var där... jag hoppas att de hittade mycket fint.
Imorgon väntar vardagen igen...
Jättekramen!

5 kommentarer:

Synnøve. sa...

Helt enkelt genialt synst eg.
Att ge bort en upplevelse så där.
Det ska jag nog försöka införa.
Man har kommit upp i den åldern nu att man har "allt". Eller i alla fall det mesta.
Så det där var en smart ide.

Vilken härlig bänk du fått, och för att inte tala om loveseatet!
Ett sånt skulle man ha...
Har inte fått ut utemöblerna ännu. För kallt. Nu på morgon var det 2 minusgrader. Så det är ett tag kvar tills den riktiga våren är här tror jag.

Nu får du ha en flott måndag och vecka. Ta vara på tiden. Den går fort och försvinner för alltid.
Kramen Synnöve.

Millan sa...

Det var så kul att träffa några av rosenknopparna, vi handlade och fikade och pratade i massor såklart.
Det är en riktigt bra ide era träffar.
Hoppas du får en skön vecka!
Kram

Stina sa...

Så fint du har det du gumman. Ja, jag hoppas att vi träffas en dag. Det skulle vara roligt.:-) Kram Stina

Karin - Mina Rum sa...

Vilka härliga utemöbler ni fått. De kommer ni nog att få mycket glädje av i sommar.
Låter kul med kusinträffar på det där viset. Själv har jag väldigt dålig kontakt med mina kusiner. Men de flesta är också mycket äldre än jag och bor långt bort.
Ha en fin vecka. Kram!

Solsjö - Under en vind sa...

Vad kul med era kusinevenmang!!

Visst är det en härlig tid nu! Våren är den bästa tiden då man har allt det ljusa framför sig!

Blir det lusthus/växthus i sommar?

Kram kram!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails