lördag 15 maj 2010

Det stora huset invid barndomshemmet

Hejsan!

Äntligen lite värme, men var är solen? Ja, just det... det är ju ni i norr som får njuta av den hörde jag! Grattis! =O)

Har försökt vara lite duktig idag... lukat landen och motionerat en timme framför Zumba fitness, tihi... något som passar mig riktigt bra! Måste ju försöka komma i en klänning till den 17 juli då vi är bjudna på bröllop! Förstår inte vad som hände efter förra sommaren! Formkurvan störtdök som en pil! ;O)

När jag var barn så bodde jag i ett lite annorlunda område. Vårt hus var ett av fyra större kedjehus men runt om oss så fanns det fem riktigt stora och vackra hus från tidigt 1900-tal. Jag kände till folket i två av dem, men de tre andra var som stora tomt gapande slott tyckte jag. Visst fanns det ägare till dem, men de var ganska osynliga där. Två av dem blommade senare upp ordentligt när jag kom i tonåren. Det tredje huset var det mest tomma och spöklika tyckte jag. Jag tror att det bodde en gammal ensam tant där länge och sedan tänkte jag inte så mycket på huset då jag flyttade ifrån samhället. För ett par år sedan började dock mamma och pappa tala om det gamla huset på nytt. Det hade flyttat in en mycket trevlig familj där. Idag ett par år senare finns det gamla huset med i Drömhem och trädgård nr. 5/2010. Pernilla och Peter som paret heter har verkligen förvandlat det spöklika huset till ett riktigt drömhem. Det har säkert många av er redan sett. Här kommer några bilder som är fotograferade ur tidningen:
Originalfotografier: Tommy Durath

Visst är det ljuvligt? Det bästa är att syrran och jag är välkomna dit när vi vill, det ser jag verkligen fram emot!

Ha en skön kväll!

Jättekramen från lilla mig!

8 kommentarer:

Home No.1 sa...

Hej ser urmysigt ut! Kram Annica.

Synnøve. sa...

Tänk så härligt när det finns eldsjälar som bestämmer sig för att ta sig av de där gamla fina husen.
Det ser hur mysigt ut som helst där.
När du går dit och hälsar på så NJUT.
Kramen.

Unknown sa...

Dear Madickens,
Congratulation you have a Beautiful Blog!!!
Thank you for your visit!!!
I am Interior Decorator,painter,
Jewels stylist,from Milano.
In my Blog there are my Creations.
Kiss :)
Daniela "Dream Shabby Chic" Milano

Susanne sa...

Hej,,Ja det reportaget såg jag tänkte åh vad fint..Världen är liten..Tack för påhälsning hos mig blev glad :)
Kram Susanne

Marina sa...

Jag ska också ha en klänning i juli, på bröllop alltså. Jag måste nog börja leta. Lite trist om mna skulle behöva akutköpa sådär i sista veckan.

Kram!

Fröken Machuna sa...

Jag såg den artiklen i tidningen :) Säger som Synnove. NJut när dom kommer dit :)

Ja hälsa syrran att det finns en till salu.. Kankse för dyr. Men jag fick själv ge 400:- för den och den är som ny förutom gallret som är rostigt. Men den e cool. HAr en själv över köksbordet....:)

Och grisalukten har jag lyckats få bort oxå:)

Kramar Fröken M

http://frkerlandsson@blogger.com sa...

Vilket mysig och vackert hem!:) Trevlig helg, kram Izabell

Millan sa...

Sommarvärmen glömde Skåne och det har varit grått och regnigt hela helgen.
Kul att få se huset live, förstår att du längtar.
Ha en underbar söndag!
Kram

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails