söndag 16 maj 2010

Vita gåvor - pyssel och handarbete

Hejsan!
Nu i maj är det dags för en ny swap-omgång på Vita gåvor! Den här gången handlar det om temat pyssel och handarbete.

I det här inlägget ska jag försöka hjälpa min hemlige vän så att hon vet vad jag skulle uppskatta att få.

Jag är i grund och botten en riktig pysselmänniska och jag älskar att sy, rita, klippa, limma och pyssla. Under ett och ett halvt år gick jag på en konsthantverksutbildning och det var bland det roligaste som jag har gjort! Vi både sydde, vävde, höll på med keramik och måleri/teckning. Nu för tiden så tar mina små söta barn det mesta av den tiden, men ibland finns det en liten snutt med tid över och då försöker jag att ta den! ;O)

Om du tänker panduros Tilda-serie så kan inte mycket gå fel! Jag älskar de flesta av de sakerna där, både när det gäller textilier och scrapbooking. Blir det något därifrån så blir jag såklart jätteglad.


Bilder och design från bloggen Pennys house.

Något som jag gärna skulle kunna, men inte kan än, är att virka! Är du duktig på det så skulle jag bli jätteglad för små virkade bakelser/kakor t ex.

Broderier är jag inte mycket för, men däremot monogram. Det älskar jag!

Bild och design: Beas barnslikheter

Färger som jag uppskattar är fina, ljusa pasteller och vitt.



Lycka till!
Kramis!

4 kommentarer:

Fröken Machuna sa...

Vita gåvor är ju en jätte kul idé

FÅr skriva upp mig och se om det finns ngn plats kvar ngn dag :)

Härligt med en kul överaskning i brevlådan en dag.. :)

fröken M

http://frkerlandsson@blogger.com sa...

Ja visst är det roligt att pyssla, har själv pysslat lite idag:) Trevlig kväll! Kram

Fruädel sa...

Men oj va spännande det där lät, kul att se vad som kan tänkas dyka ner i din låda!

Unknown sa...

Hej sötaste!!

Instämmer helt och fullt!!! Ljuvliga bilder och saker..Inget kan gå fel om man får något av det eller från Greengate etc..

Edwin är alldeles underbar....är oxå lite orolig för utplacering igen... Vi har hittat ett par ekorresvansar liggandes ute i trädgården under årens lopp...gjort av våra två katter!! Så frågan är hur vi löser det!!?

Men ..men....han är i alla fall som sagt UNDERBAR...ti-hi....

Hoppas att du har det bra..lever, njuter å är glad!!! Ser att ditt hus liknar min svägerskas (som var med i samma bok som du & jag) Fast altanen är på andra sidan!! Helt underbart!! =)

Stor kram på dig!! Malin ♥

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails