söndag 23 maj 2010

Härliga försommar!

Hejsan!

Oh, vilken tid det är nu! Man blir ju som förälskad i denna intensivgröna färg som ligger som en mjuk och gosig matta bakom de färgklickar av blommor som nu fullkomligt exploderar fram. Det vackraste jag vet är att åka på landet bland lövskog, hagar och sjöar och man ser små vita slöjor av gamla krikonbusksblommor.

Igår var det verkligen sommar här. För första gången i år så lade jag mig i bikini i solstolen!
Underbart!

Vi har en stor gåva utanför vårt hus och det är bokskogen! Finns det något vackrare så här års?


Där har även liljekonvaljer och gökärt börjat komma upp!



Det har även blivit lite nytt i krukorna här utanför!
Man blir så glad, eller hur?



Mina rosa tulpaner har också hittat fram i år!

Ha en skön, härlig söndag!
Kram Victoria

10 kommentarer:

Synnøve. sa...

Det är väl inte för inte att den tiden nu kallas för hänryckningens tid.
Man blir så hänryckt över allt det vackra ute.

Att få gå i en bokskog har jag alltid önskat. Det har inte blivit av.
Det är så vackra träd. Solljuset skiner ner så vackert mellan grenar och bladverk.

Det mesta har kommit igång här med. Det är härligt.

Vädret är det väl lite si och så med.
Just nu är det molnigt och man funderar på om det ska komma mera åska.
Hoppas inte...
Nu tänker jag ta med fikat ut på verandan en stund.

Ha en fin dag och njut, vi har ännu en söndag i vänte, här är det röd dag i morgon med.
Härligt.
Kramen Synnöve.

Anna H - Tårtdekorering sa...

Suck! Lyckliga människa... :o)
Du bor så vackert!
Blev lite nyfiken på de rosa tulpanerna..Vad har de för namn?

Kram Anna H

Marina sa...

Jag älskar liljekonvaljer och idag fick vi en bukett av granntanten. Våra har nämligen itne slagit ut ännu, de står lite skuggigare än hennes.

Fint i krukorna. Jag ligger back och har fortfarande penséerna kvar.

Kram!

Karin - Mina Rum sa...

Visst är bokskogen fantastisk såhär års?! En av de allra vackraste sakerna med Skåne, tycker jag. Liljekonvaljerna ser jag verkligen fram emot. Mina har inte slagit ut än. Det är bara bladen som har börjat "skruva ut" sig.
Ha en fin kväll. Kram!

Susanne sa...

ja denna månaden är verkligen underbar..Så mycket vackert att se ,dofta och njuta av..Kram

ANETTESHUS.COM sa...

Hei!

Takk for hyggelig hilsen:) Er så enig med deg!! Våren er fantastisk!!

For et fantastisk flott hus dere har!! Så sjarmerende og idyllisk:) Elsker vinduene med diagonale sprosser!

Ha en fin dag!

Klem klem
Anette:)

A House With A View sa...

Men vad mysigt ni bor!! Underbart hus!Bokskogen ser jättemysig ut!

Kramizar aka

Fruädel sa...

Men så underbart vackert det är ute hos er! Känner nästan doften av den underbara skogen! Jag solade också---okej, brände mig på axlarna ;-) nu ska jag skriva att göra lista! Vi ska ju ha fest på lördag, cirkuskalas närmare bestämt! Och du kan ju tänka dig mig, har gått loss totalt och pysslat och donat, mannen har byggt en cirkuskiosk som jag håller på och målar (se bloggen) och så vidare-less is more??? inte i detta fall. Och vad ser man på väderprognosen? REGN!!!! NOOOO va trist, har visserligen ett stort partytält men ändå, de kommer ju leka ute ändå och 25 barn under 5 år...i leran....skicka hit lite sol är du snäll ;-) Ha det gott i veckan så ska jag se hur mycket vatten den största avfuktaren på affären tar upp, hahaha! /tess

Färjtorp sa...

Hej på dej!
Vilket fantastiskt fint hus ni bor i!! Gillar stilen massor.
Du har en mysig blogg, har kikat här förr och jag återkommer =)

Kram Johanna

NinaH sa...

Vilka söta tulpaner!! Ja, nu är det gott att leva! Både bland trädgårdens ljuva blommor och naturens vilda vackra!
Hoppas du snart får fler "bikini-tillfällen"!;-)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails