söndag 27 november 2011

Glad första advent!

Hej på er!

Det är den första advent och snön ligger i drivor utanför fönstren.... nej, tyvärr.... det är första advent, det stormar och ösregnar! Japp, det sistnämnda är sant och så har ni det säkert, ni också! Det är därför som jag så här dags sitter hemma vid datorn och gör ett blogginlägg istället för att gå på julskyltning och dricka glögg. =( Ja, ja, vi får en ny chans här i byn i nästa helg, för då är det julskyltning här, hoppas på bättre väder då. Idag är dock söta far, tomte i grannbyn... det hade vi gärna sett.

När det inte är som det borde utomhus så får man se till att göra det mysigt inomhus. Adventsljusstakarna är på plats och första ljuset i staken är tänt. Julmusiken klingar vackert i skivspelaren till ackompanjemang av stormvindarna utanför fönstren. Barnen och jag har spelat sällskapsspel och tittat på ett Madickenavsnitt om julen... det är verkligen mysigt. Och ikväll ska vi läsa den härliga barnboken "Tomtegröten" innan vi somnar.




Annars slits jag mellan julpyntande och jobb...snart är alla rättningar klara! Puh! Men jag har åtminstone hunnit med att göra en krans till köksfönstret. Tyvärr har jag inte hunnit med de som ska vara på pardörrarna än... så jag får nog kapitulera inför det faktum att jag inte har så mycket tid och får istället köpa dem färdiga. =)





Jag njuter i fulla drag så här års... det är så härligt att känna dofterna av gran och hyacint, pepparkakor och glögg. Mmmmm!


I natt avslutas tävlingen om Linas tavla Baskerville, så ta chansen! (Se inlägget här under)



Ha en underbar kväll!


Kram Victoria

1 kommentar:

dalkullan sa...

Jätte fin krans, jag har också planerat att pyssla fram en :)

Jätte fin blogg och vilket fint hus ni har, det är min fröm också att en dag äga ett sådant "madickenhus" :)

Ha det gott

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails