måndag 18 april 2011

Påskpyssel

Hej! Oh, vad härligt väder vi har nu! Jag hoppas att det ska bli så där sommarvarmt som de pratar om! =) Om en stund ska barnen och jag till mina föräldrar, så att jag kan passa på att jobba lite ostört... men på förmiddagen idag hade vi det verkligen mysigt! Först tog vi frukost, framför tv´n, och tittade på Lotta på Bråkmakargatans påsk och sedan gick vi för att göra eget påskpyssel. Barnen gjorde påskkort och jag klädde ett gammalt, vanligt påskägg med vackra blad från en gammal trasig bok som jag har. Det var inte speciellt svårt och som pricken över i, så satte jag en ljusdekoration på toppen. Det blev faktiskt väldigt fint och franskt!

~~♥~~



Det är verkligen kul att pyssla... synd att jag inte tar mig mer tid till det. Kanske kan det bli lite mer tid framöver nu när barnen är lite äldre och kan pyssla vid sidan om.


Nu får vi ut i det fina vädret! Vi hörs snart igen! =)

Ha det så skönt!

Kram!

2 kommentarer:

Skogsdoft & havsbris sa...

Låter som om ni haft en riktigt mysig morgon! Jättefint ägg du pysslat till, något sånt borde jag också ta och knåpa ihop...
Ha en fin påskvecka!

Edtiaflicka sa...

Vilken rolig idé att fästa ljusdekoration på ägget!

Kram Ida

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails