söndag 19 oktober 2008

Hur blir man så där duktig?

Det här med bloggandet blir ju bara större och större och det är väl först på senare tid som jag har förstått att man också kan bli dukig, populär och även rik på det hela. ;o)

Ja, det sistnämnda lär jag ju aldrig bli... men lite duktigare och kanske något populärare kan man ju alltid försöka sig på att bli! En liten egoutmaning kanske när man sitter här som en trött och glåmig mor med två små goa vildbattingar kring benen dagarna i ända... men på natten... då kanske man kan bli förvandlad till nattens drottning... nattens bloggdrottning.... eller?! =O)

Tja... nu drömmer jag nog lite väl mycket igen med tanke på hur de riktiga bloggdrottningarna regerar. EN av de där bloggdrottningarna tänkte jag lyfta fram idag och då framför allt hennes barnrumstips som jag nog till en del kommer att apa efter framöver ... Villa Hemmet!

Tänk hon har över 88000 besök på sin blogg och ibland upp emot 1000 besökare per dag! WOW! Jag har ungefär 5000 besök sedan jag satte in räknaren i juli och upp emot 100 besök per dag. En liten bit kvar alltså! ;O) Mitt uppdrag blir alltså att försöka klura ut "Hur gör de"? För det första har de nog lite mer tid än vad jag har... men så är de ju otroligt duktiga, påhittiga, goa, generösa, har mysiga tävlingar och intressanta blogginlägg... m.m. Ja, det där får man helt enkelt jobba på! ;O)

Här kommer lite av hennes braiga tips i alla fall:

Här är ett jättesmart, men enkelt, tips där barnen får rejält med plats att bygga, skapa och förvara på rummet.

Även här har hon byggt ihop en smart lösning! Ett legobord för den äldre sonen så att inte lillebror förstör... det kommer nog min son att behöva framöver! ;O)

Precis så här... har jag tänkt att göra jättelänge i vårt kök till barnen eller i deras lekrum... men jag kommer nog att göra det ännu mer lantligt, ni ska få se en dag....

Ohhh, den här drömsängen kan man ju bara döööö för! ;O)


Saker från Maileg gillar jag också... har tre kaniner och en soldat.

TACK Villa Hemmet för all din inspiration!

Alla bilder är hämtade därifrån också!

KRAMIS!

7 kommentarer:

Anonym sa...

Ja du det blir bara större och större. Jag har fått otroligt många verkliga vänner via bloggen.
Fast jag har inte inredning utan nästan bara trädgård. Jag startade i feb och har också en bit kvar.
Tid har jag egentligen inte men det är så kul och se vad andra gör i sina trädgårdar. Lite tips kanske du hittar hos mig. Inte vet jag.
Annika
Naturliga Ting
gick inte att få iväg inlägget med min adress. Hoppas att du hittar till mig ändå.
Slå på Naturliga Ting
Ha det gott
Annika

Madicken sa...

Ja, jag ska se om jag hittar dig Annika! Det ska bli kul att hälsa på hos dig!

S o F sa...

Tack för alla fina bilder och för tipset om den bloggen.

Jag tycker att jag tittar in på mååånga inredningsbloggar, men ändå finns det hur många till som helst.

Njuter av allt fint jag ser och all kreativitet som andra har.

Ha de fint!

Gårdsromantik sa...

Visst är det fantastiskt hur många fina bloggar det finns - man hittar nästan en ny varje dag - jag tror inte jag varit in hos dig tidigare. Nu skall jag kika vidare på din fina blogg!

Kram Maud

lottens vita och gröna sa...

hallå där madicken, är det du som var hon...såna fall så måste jag säga att jag vill verkligen vara du eller hon sådär i 9-10 års åldern..mmmm drömde om madicken! tycker du har en mist lika mysig blogg som de stoooooras som du pratar om, kommer tillbaks och kikar mer en anna dag! varmkrma lotten

Madicken sa...

Ha ha Lotten... Nej, jag är inte den riktiga Madicken (Jonna Liljendal) men jag lekte ofta att jag var det! Jag har ju en lillasyster också Lina-beth! ;O)

Tack för att du gillar min blogg fast jag inte är så stor utan kanske bara en minisessa!

Kramis!

Villa Hemma sa...

Oj, vad glad jag blir!! Och generad :D

Ska kika runt i din fina blogg lite!

kram o tackar ödmjukast!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails