söndag 22 januari 2012

Vinter och lite Formex

Oj, vilket snöoväder vi åkte genom, på väg hem från Formex!

Det gick lite saktare än vanligt, men det var ändå urmysigt då jag och syrran satt lyssnade på gamlag go´bitar på Spotify o Youtube och pratade gamla minnen. Det är inte alltid som man får så mycket tid med gosyrran! =)

Skivorna vi lyssnade på var delvis tre stycken riktiga gobitar från början av 90-talet. Vi har alltid varit stora stora fan av West Coast-rock som Toto m fl. så en av de grupper vi älskade hette Planet 3 med Clif Magness i spetsen. De svenska motsvarigheterna på den tiden hette Time Gallery och de gillade vi också mycket. En annan stil som vi också är begeistrade i är Symfonirock... vi älskar det svenska bandet Act och en slags föregångare till dem på den svenska marknaden var gruppen Big Money, med Magnus Rongedahl som sångare. Big Money hade dock en lite mer poppigare symfonistil... och den första skivan, som vi mest lyssnade på, är verkligen go! Jaaaa, vilka minnen! Var ni fler som lyssnade på dessa?

När vi lämnade Stockholm så var det nästan ingen snö där, när vi kom till grannbyn var det 3 cm, i vår by 5 cm snö och hemma hos oss ( 6 km därifrån) så hade vi hela 15 cm snö!!!!! Vilket vinterlandskap!!!! Idag har vi självklart varit ute och åkt pulka!


Bild på lekstugan i snöskrud



På Formex fanns det som vanligt både skräp och en massa fint. Storfavoriter till barnen, under flera år, har varit Maileg, med sina underbara kaniner, möss, tomtar och grisar t ex. Bilden har jag lånat av väninnan Anna!

Förrutom min lantliga stil så gillar jag mycket industiretro! Här är en bild från härliga Madam Stoltz, tagen av syrran Lina.


Ja, det hade inte varit lätt att handla till en butik för det är såååå mycket man skulle vilja ha.... men i mitt nästa liv, när jag är milljonär.... då, ska det handlas! =) (hoppas såklart på ett mirakel före dess=) Hi hi!

Tyvärr vågade jag inte fotografera inne på mässan då de har fotograferingsförbud.... men jag hoppas att ni hittar lite andra bilder på andra bloggar.

Ha en skön söndagkväll!

Kramis!

1 kommentar:

Karin - Mina Rum sa...

Visst är det härligt med lite vitt ute?! Verkar som att ni haft härligt på er lilla tripp också. Era grupper har jag dock aldrig hört talas om (jo, Toto förstås). Det är kul att var lite nostalgisk ibland.

Ha en fin vecka. Kram!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails