lördag 20 februari 2010

Åhhhh, vad snö!

Hej på er goa vänner!

Här kommer lite vinterhälsningar från ett djupvitt, supersnöigt, nordligaste Skåne och aldrig blir det mindre med snö heller! ;O)

Igår hade vi en jättemysig kusinträff. Min syster, jag och två av våra kusiner (som har hängt ihop större delen av livet) kom på en superbra julklapp till varandra den här julen. Vi bestämde att vi ska träffas (minst) fyra gånger om året och så ska vi, var och en, vara värd för en sådan gång. Igår var första gången och syrran var värd. Hon tog med oss på en härlig, guidad tur runt sin arbetsplats Ikea Communication (där katalogen, reklamblad, webben etc. görs). Wow, vad häftigt det var! Där har de bland annat Europas näst största fotostudio och alla lägenhets-/interiörbilder som ni ser från Ikea byggs upp och fotas där! Det var såklart strängeligen förbjudet för oss att ta några bilder, så det fick vi allt låta bli... men jag kan ju säga att det just nu fotograferas en miljö (ett sovrum med en dörr in till ett arbetsrum) som är SÅÅÅ fint! Jag bara smälte.... Ljusturkosa väggar, en vacker, vit dubbelsäng, ljusgrått trägolv och fina detaljer i vår stil! Tänk att de till och med får till ett riktigt sommarkvällsljus med hjälp av lampor. Jag ville knappt gå därifrån! Ljusterapi för min solsucktande själ!

När vi körde hem till mina föräldrar för att äta m.m så snöade det igen... precis som det hade gjort hela den dagen och sedan fortsatte det hela natten. På morgonen när jag skulle köra hem till D. och barnen höll jag inte på att komma loss ur all snön och det var ett mirakel att jag kom hela vägen hem utan att fastna. Det var knappt skottat någonstans!

Det här är ett av mina senaste secondhand fynd! Söt va?!

Här ser ni hur mycket snö det är på taken och istapparna hänger halvmeter-/ meterlånga. Vi har inte haft så här mycket snö här på minst 23 år sägs det.


Snön är lika djup som mina ben är långa! Ni ser här att vårt lilla äppelträd har stammen helt under snö! =O)


Den här lilla dagssländan sitter i ett arrangemang som min kompis Nettan gjorde till mig på vår senaste trädgårdsföreningsträff. Imorgon är det dags för en ny träff med "Rosenknopparna". Det ska bli jätteroligt!


Jag avslutar med en bild på en av de enkla, men goda bakelser som jag bakade till min lilla familj på Alla hjärtans dag. Det är bara en sockerkaksbotten som jag tryckte ut hjärtan ur och så dekorerade jag dem med grädde, strössel, silverkulor och en sockerkristyrdekoration.
Ikväll är det nog Darin som vinner! =O)
Ha det så bra, så hörs vi snart!
Kram Victoria

7 kommentarer:

Louise sa...

Mycket mer snö än vi sett på mycket länge...det måste varit när vi själva var små:-)

Susanne sa...

Hej..Här hos oss ser det lika dant ut,fast vi bor ju inte så långt i från varandra..Nej jag kan inte minnas när vintern va så här lång kall och vit..Kram Susanne

NinaH sa...

Låter som en mycket trevlig idé- den "regelbundna kusinträffs-formen"!;-)
Måste vara spännande på se "bakom kulisserna" i den miljön också!
Ja, huvva vad snö vi har! Kör försiktigt i morgon!
Välkomna!

Millan sa...

Kul att bestämma att träffas så där.
Det är verkligen mycket snö, kör försiktigt idag så ses vi i eftermiddag.

ps hade du förhandstips om Darin...;)?

Synnøve. sa...

Kul med kusinträff. Skulle vara skoj att mötas hela gänget säger jag med.

Din bakelse såg smarrig ut.

Det är mycket snö överallt ser det ut för.
Men det kommer en vår. Snart.
Äppleträdet ser inte så väldgt stort ut på bilden.
Allt försvinner ju i snön hihi...
Ha nu en skön söndagseftrmiddag.
Kramen synnöve.

Sjabbig men chic sa...

Men Gud vad roligt att få se en sån studio!!!
Och ja, det är snö, snö och åter snö!

Kram Lisa

Emma sa...

**Så fin lite skål, kul att fynda, ha en underbar vecka, kramen/Emma**

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails