söndag 28 februari 2010

Victorianska drömmar

Hej igen!
Nu duggar inläggen tätt för en gångs skull! ;O) Det är nog för att det idag har varit vår i luften.. solen har skinit och snön droppar smältande ner från taken. Meterdjupet har nog halverats på ett par dagar. Jiiihooo!

När våren nu är i antågande så blir jag extra pysslig och börjar smida stora planer. Lilla L´s rum ska göras inom några veckor... men så fick jag också sådan längtan att göra om lite i vårt sovrum som aldrig har hunnit bli riktigt färdigt. Tankarna började formas för ett par veckor sedan när jag och maken satt och tittade på ett gäng med kostymfilmer. De utspelar ju sig på 1800-talet och när jag då såg vissa interiörer så var det klippt! Jag vill göra vårt sovrum i Victoriansk stil!
Problemet är nu bara... var ska jag få tag i sådana överkast, kuddar och tyger? När jag tittar i Laura Ashley´s kataloger från 2006 och 2007 så inser jag att jag är 3-4 år försent ute! Titta själva: (men lite i samma stil finns ju kvar... dock lite i dyraste laget för mig) ;O)



(Alla bilder är fotograferade ur Laura Ashleys kataloger från 2006 och 2007)








Åhhh, visst är det underbart! Jag måste börja så smått redan idag tror jag! *Fniss*
Vet ni kanske några bra webbutiker som säljer den här stilen???
Kram Victorianska Victoria

5 kommentarer:

Lina Gardelid sa...

Hej älskade syster! Blir så glad av att läsa alla dina inlägg. Du är så pysslig att jag blir avis. :D ÅH vad jag saknar dig/er! Funderar att komma en kväll i veckan? Jag hör av mig. :D Den lilla ponnyn blev kanonfin! Jag har hittat kanonpresenter till L... bland annat från London. ;) Har inte hört datum för kalaset bara? PUSS min gumma så hörs vi!!

P.s. Min arbetsgivare heter IKEA Communications! ;) PUSS!!

Karin - Mina Rum sa...

De där pudriga pastellerna som finns i alla BBC:s kostymfilmer är så härliga. Jag förstår att du "går igång" på dem. Det gör jag också.
Ha det gott. Kram!

Sjabbig men chic sa...

Ja, du vännen, det är helt, helt underbart. Frågan är bara hur Uffe skulle passa in i allt det där om jag fixade till sovrummet på det där viset.;)

Kram Lisa

Lisa Marklund sa...

Åhh Lisbeth Dahls produkter är ju såå vackra :-)
Vad kul att du hittat till SIB, jag lägger in dig som medlem nu. Välkommen i gänget :-)
Kram Lisa

NinaH sa...

Kors vad blogflitig du är, Viktoria!;-) Trevligt!
Ja åh, så fint den viktorianska stilen är! Du vet hur jag älskar den.... och Laura Ashley!;-)
Pst! Ett tips från en "Victorian Lover" till en annan: Den 16e mars är det Jane Austen-afton med tesupé på Kulturhuset i vår by! Välkommen!;-)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails