lördag 17 december 2011

Kransar

Hej hopp!

Nu känns det som om man är uppe i full julvarv! De flesta paket är inköpta, granen står pyntad i vardagsrummet, julskivorna snurrar och alla dekorationer är snart på plats. Julkorten har jag också äntligen fått iväg... alltid en dag eller två försent.... men den här gången har jag vanliga frimärken på, så de kommer nog fram till jul! =) Dagens projekt har annars varit dörrkransar...egentligen ville jag ha haft dem färdiga till den första advent, men det blir inte riktigt alltid som man vill. Här kommer i alla fall resultaten:



Den här kransen sitter nu på vår groventrédörr. Det blev faktiskt ett tema i år på alla tre dörrkransarna och det är som ni ser gammeldags bjällror/klockor. Jag hittade dem alla i en secondhandbutik efter förra julen och nu har de hittat sin plats... i kransar!




Att spruta konstsnö eller vit målarfärg på kransar, granen eller på kottar i olika jul- och vinterarrangemang är jättefint tycker jag! Maken och jag kivas om det lite grand, då han tycker att det bara passar utomhus... men jag tycker även att det passar inomhus! =) Jag får väl smyga runt med min sprayburk i hemlighet här hemma i jul! =)







Så här ser det ut nu ikväll på våra pardörrar... kransarna syns kanske inte så väl, men det ger en välkomnande stämning i alla fall! Jag har alltid älskat just kransar!




Imorgon blir det ytterligare en pyssel och städdag, sedan tar vi slutspurten före jul! Det ska bli så kul! På torsdag har jag 22 gäster här hemma, så då får det allt vara klart!


KRAAAAM på er alla!

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails