lördag 23 juli 2011

Trädgårdsresa

Hej!

Den här dagen började, som ni alla vet, chockartat med beskedet om att 85 ungdomar hittats döda efter massakern i Norge igår. Det är verkligen helt omöjligt att förstå att en sådan sak kan hända.... så vidrigt! Mina tankar har varit hos er i Norge vid ett flertal tillfällen under dagen och jag ber för alla drabbade. Ni har mitt hjärta!




Idag har min syster och kompis Nettan varit på en liten trädgårdsresa till Ystad. Vädret var inte det bästa, men vi slapp det mesta av regnet i alla fall. Vi åkte först till Åbergs Trädgård och Café för att inhandla lite nya växter och sedan in till centrum där vi gick på stan och åt lunch. Bakom kyrkan hittade vi den underbara butiken "Levande hem" och de hade jättemycket fint! Där köpte jag en kudde med monogram på som jag gärna visar en annan dag. Dagen avslutades med dvs. små butiker, ett fik och en runda på "Grön livskraft/Kronotorp", en jättehärlig trädgård med runt 400 olika sorters rosor. Tyvärr är de flesta ju överblommade där nere nu, men det fanns en hel del annat fint och inspirationsrikt att vila ögonen på.

Tack alla ni som röstar på mig i tävlingen om Sveriges charmigaste hem! Jag är sååå tacksam!

Kram på er!

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails