måndag 25 juli 2011

Lekstugan

Hej!

I fjol, i september, så köpte vi en lekstuga till barnen och det var så roligt. Jag har själv aldrig haft någon lekstuga så därför kändes det lite som en dröm även för mig. Man kan nästan se hur roligt "mamma" dvs. jag, har haft då det blev lite av ett miniatyrhus av vårt stora hus. =)
Det är inte riktigt färdigt ännu och ska flyttas till en ny plats, men jag hoppas att det kan bli av i sommar.



Diskbänken har ännu inte kommit på plats...


...men frukostbordet står uppdukat för den som vill smaka, och efter det får man en kaka!




Även väggord i miniatyr finns där ovanför dörren! =)




I postlådan, som syns lite bakom staketet, får barnen brev av sin farmor, sin moster eller någon kompis. Det är alltid lika spännande att se om det ligger något i!

Igår föddes det ett Shire-föl här på gården, tyvärr så blev det inte ens ett dygn gammalt trots veterinärens försök att rädda den. =( Mamman är en av de två hästar som kom till gården i april. Man hade då ingen som helst aning att hon var dräktig för hon hade bara gått med ett hingstföl tidigare, hennes bror. Man trodde inte att brodern var könsmogen ännu, men det visade sig ju vara helt fel. Kanske var fölet inte riktigt frisk på grund av denna oturliga inavel, men det kan vi aldrig få reda på. Det var dock synd att vi inte fick behålla det lilla livet. =(

Dessa dagar är annars goa dagar, inget bokat och inget bestämt! Men det är tyvärr ändå svårt att starta ett projekt... får nog ta och göra det ändå då listan är lång över sådant som behövs göras. Måla möbler t ex! =)

Kram!

1 kommentar:

Lantligt i smultronbacken sa...

Vad mysigt med lekstugan. Jag håller med dig, jag har heller aldrig haft en egen lekstuga så jag gissar att jag också kommer att vara i vårt muminhus sen. Vi ska också inreda vårt nu och även nästa sommar. Vi ska platsbygga det mesta sen blir det ett sovloft också. Ska bli spännande.

Kram Teres

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails