lördag 20 mars 2010

Nya, unika, underbara smycken!




Nu är Anna Örnberg i hetluften igen! Det finns nog inget stopp i denna fantastiska mångsysslare! För ett par inlägg sedan så presenterade jag hennes nya inredningsbok som kommer om en dryg månad (3:dje maj) och nu kommer det underbara nyheter på hennes smyckeshemsida http://www.aosilver.se/ också!
Hjärtanen är gjorda från gamla, fina porslinssaker och det finns inte ett enda hjärta som är helt likt den andra! Hittar man sin favorit så får man vara snabb, för först till kvarn gäller! Det är redan strykande åtgång på de små "pärlorna".
I den undre raden presenteras några av de nya smycken som, många av dem, är inspirerade av sagans värld. Titta och njut! Verkligen något att önska sig! Fler av dessa fina nyheter finner du härhemsidan.
Åhh, nu märks det att våren står och knackar på... det regnar lite smått, snön smälter fort och det bästa av allt, FÅGLARNA har återvänt och sjunger hänförande vackert här utanför. Koltrast, Bofink, Gäss m. fl. samt små underbara snödroppar har verkligen bidragit till dagens vårkänslor. TACK!
I torsdags tog jag de första stapplande stegen (som vuxen) hos en sångpedagog! Och hjälp, vad roligt det var! Jag har alltid sjungit mycket och har även uppträtt i många olika sammanhang... men aldrig haft någon bra teknik. För min egen skull så vill jag bara få känna att jag har givit sången en riktig chans och det är därför jag unnar mig själv det här nu! Det är såååå roligt och Linda på Vocal Sense, som jag går hos är sååå duktig och snabb på att identifiera mina sångbekymmer! =O) Har ni inte allt för långt till Kristianstadtrakten (Skåne) så är det något jag varmt rekommenderar!
Ha en fortsatt mysig helg!
Kramis!

8 kommentarer:

Fröken Machuna sa...

Oj va fina smycken.

Verkligen unika eftersom det inte finns samma av ngt hjärta...

Hon e klok den där människan :D

Fröken M

Fruädel sa...

Åååååååhhhh! Va fint! jag stod med en förlorad vacker tallrik för någon vecka sedan och började mummla något om att "det här kansek man skulle kunna göra fina berlocker av" när mannen gav mig den där blicken....den där som säger "kasta tallriken!!! Har du inte nog med sparat!!!" hihi, motvilligt kastade jag finfina tallriken...kanske får panga en till....av misstag, givetvis,hihi! Nattinatt gumman!/Tess

Tigris Predikantan sa...

Sista hänge vill jag ha! *ler*
:)

Synnøve. sa...

Jag vill ha ett blått....
Men vad kostar dom?
Kommer inte in på hennes sida..

Hoppas det är bra med dig i snöyran.
Eller har du med strålande sol idag?

Här är det tätt snöfall och blåst.
Våren kom av sig lite tror jag.
Kramen Synnöve.

Millan sa...

Vackra smycken, jag hittade ett par örhänge som jag vill ha till påsk.
Ha det så bra, nu kommer våren så smått!
Kram

Karin - Mina Rum sa...

Liknande porslinssmycken har jag spanat in på Designtorget i Stockholm också, de är superfina. Jag gillar speciellt när man kan se vilken serie motivet kommer ifrån. Mon amie-smycken är därför en favorit.
Sofia Karlsson kan jag verkligen rekommendera. Men man får inte ha svårt för fioler och folkmusik.
Ha en fortsatt finfin vecka. Kram!

Emma sa...

**Oh vilka fina smycken, man blir väldigt sugen på ett hjärta, ha en underbar dag, kramen/Emma**

NinaH sa...

Nej så fina smycken!! Måste jag gå in och kolla närmare på!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails