tisdag 28 april 2009

Det tar visst aldrig slut!

Hejsan!

Ohhh, vad jag är trött på kläder!!!! I normala fall så brukar jag tycka att kläder är kul men idag var det allt annat än kul. När vi skulle flytta från den senaste lägenheten till vårt hus så lovade jag mig själv i ett svagt ögonblick att INGET som inte skulle vara i huset skulle in i huset! Det betydde att jag till en början var väldigt noga med vad som skulle packas ned och vad som skulle skänkas bort eller slängas. Men som oftast i mitt liv så finns inte tiden på min sida och min goda plan gick i stöpet. Till sist slängde vi ner resterande prylar och kläder i lådor och sopsäckar för att sortera senare. Idag, två år senare var det dags att ta tag i klädpåsarna och äntligen få lite struktur på alla våra kläder i hemmet. Som tur var så fanns min mamma med mig för att hjälpa till med både kläder och barn ... klädhögarna tog ju aldrig slut!!! Nu låter det som om vi är värsta modenissarna som alltid köper en massa nytt, men så är inte fallet! Vårt problem är att vi nästan aldrig gör av med några kläder! I dag hittade jag trevliga plagg i högarna som var minst 10 år gamla och såg ändå helt okej ut. ;O) Stackars mor fick nästan ryggskott av allt strykande som hon hjälpte till med! Tusen tack mamma! Nu blev de två stora, osorterade sopsäckarna utbytta mot en som innehöll plagg att slänga och en som innehöll kläder att skänka. Puh, det kändes faktiskt riktigt skönt och ordning har det blivit i våra klädgarderober också!

Men fy så jobbigt och tråkigt det var! =O)
Vi hörs!
Kramis!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Det är aldrig roligt att ta itu med klädhögen :-)

Louise sa...

Ja, kläder har en tendens att ta plats...med fyra telingar märks det nu...men jag har också hunnit bli av med en hel del flicksaker som sålts/skänkts bort nu när lillen visade sig vara av ett annat "märke"...
Kramar...

Mittljuvaskafferi sa...

Ja jag håller med dig! man mår nästan illa när man håller på att rensa ibland kläder. Men det är skönt när det är färdigt =0)
Ha en skön Valborg.
Birgitta

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails