söndag 28 november 2010

Tiden!

Hej!

Tiden och jag har ibland ett litet knackigt förhållande. Det är inte alltid vi drar jämt kan jag säga. =) Optimist är bra att vara, men inte tidsoptimist! Jag råkar vara båda delar! ;O) Här sitter jag nu och klockan är över midnatt.... jag borde sova för minst en timme sedan, men jag ligger ungefär två dagar fel i tiden just nu.... Imorgon ska jag upp tidigt och åka till kyrkan för att sjunga på adventsgudstjänst. Det kommer säkert att gå bra och där ligger jag i fas. Direkt därefter så ska jag kasta mig iväg på en underbar "kusseträff" med min syster och två av våra kusiner... det är jag som ordnar med överraskningen, så jag får inte säga något om vart vi ska ännu! Men mysigt blir det! Här är allt också i fas.... men det som inte är i fas är jobbet och städningen här hemma. Jag kommer bara att ha ett par timmar på mig på tisdag att fixa till det sista adventspyntet innan det är dags för en lokaltidning att komma och göra en intervju och fota! Puh! Jag hoppas att jag hinner få till det något sånär!

Nä, nu ska jag sova... och sedan njuta av en underbar första advent! Kanske får jag en sådan här fin klocka i julklapp för det önskar jag mig och jag behöver den också! Mitt nyårslöfte får bli att inte vara så tidsoptimistisk mer! ;O)

Bild: www. homenumberone.se

Ha en ljuvlig första advent nu alla!

Kramis!

5 kommentarer:

Millan sa...

Hoppas du får en bra dag och glöm inte att ta det lugnt emellanåt.

Kram

Karin - Mina Rum sa...

Kikar in för att önska dig en fin första advent. Lycka till med sången.
Kram!

Malin sa...

Vad spännande med tidnings reportage. Hoppas det går bra och att tiden räcker till.
Jag är mer tidsoptimist i trädgården. Tror det tar en kvart att rensa en rabatt sen tar det hela degen. Men, men..

A House With A View sa...

Åh vilken underbar bild! Tänker på min morfar när jag ser alla klockorna, blev lovad en klocka men det föll i glömska och morfar dog. Tänker dock på honom varje gång jag ser sådana klockor du visar och det kändes riktigt bra så här första advent :))

Önskar dig en superskön kväll!

Kramizar från mig!

/aka

NinaH sa...

Blir säkert bra med alltihop!!! ;-)
Ser fram emot reportaget!
Kram

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails