söndag 14 november 2010

Pojkrum

Hej söta vänner!

Igårkväll fick jag ett ryck med att fixa lite i barnens rum. Vi har haft ett lekrum på nedervåningen under de senaste tre åren, men nu börjar barnen bli så stora så att de ska få leksakerna på sina egna rum istället. På så sätt så får vi ett bättre kontors- och gästrum här i huset. Det första rummet som blev iordninggjort, åtminstone lite grann, var vår son J´s rum. Köpmansdisken åkte ut och får en mer användbar placering i hallen utanför och skrivbordet bytte plats. Där skrivbordet stod, satte jag upp en hylla där J. ska förvara sina färdiga legoalster m.m.

Jag har på en blogg sett en sådan bra idé när det gäller yngre barn och just smålego. En tjej (jag kommer inte ihåg vem) satte upp kanter kring sin pojkes skrivbord. Jag tänkte använda mig av den idén och köpa ett sådant där litet billigt, kvadratiskt bord från IKEA och sätta fast lister runt kanten så att det bildas en sarg. Då faller inte alla bitarna ner på golvet så lätt, bra idé va?! Jag ska försöka ordna ett sådant och visa er lite längre fram.

En annan smart idé är klockan som jag satte upp på väggen, förrutom att J. får lära sig klockan, så kan man också använda sig av "äggklockan" på den. Då kan man säga till honom att han t ex får vara uppe i 20 minuter till, ställa klockan och så ringer det när det är slut på tid! =)

Det senaste inköpen till rummet är det fina jeansöverkastet från Annorlunda rum samt registreringsskylten på anslagstavlan. I rummet är det nu bara hissgardinerna (mörkröda med vita stjärnor) som fattas! =)
















Den lille söta tomten "Magnus", som J. kallar honom, får bo i rummet året runt. Magnus kommer självklart från märket Maileg. Är det någon av er som vet var man kan få tag i små Mailegsoldater att hänga i julgranen så får ni gärna tipsa mig om var! Jag skulle gärna vilja ha några fler... har bara en...
Kram på er alla och puss på dig kära far, på din dag!
Victoria

2 kommentarer:

SwedishCorner ~ DownUnder...Pernilla sa...

Ååå, vilket fint pojkrum.
Gillar färgvalet och flaggspel är ju urtjusigt :-)

Kram från Australien♥

Den där Victoria sa...

Vad bra det blev, nu MÅSTE jag ta tag i mina pojkars rum, så att det växer ikapp dem...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails