lördag 10 juli 2010

Vackra ting

Hej igen!

Idag har jag ju lovat er att visa upp det jag köpte igår när vi var i Köpstaden och i Gårdby. Som jag berättade i det förra inlägget så blev jag ju så hjärtans glad över att butiken Tindra (eller något liknande) i Köpstaden hade halva priset på en mängd romantiska textilier. Jag kunde ju inget annat än att passa på! ;O) Här under ser ni den broderade lampskärmen och stolsdynan med volang och text. Förutom detta blev det det en annan helt vit stolsdyna med vitt broderi, samt en helvit hissgardin, också den med vitt broderi... men de får ni se när de kommer på plats i vårt hem.

Den lilla specerilådan är köpt på Gårdby kafé och lanthandel. Där köte jag också en större väggschablon som de hade halva priset på!



I den lilla sommarbutiken "Klädnaden" på Löttorps camping så hittade jag den här söta plåttavlan.



Denna ljuvliga klänning hittade jag på rea uppe i en av bodarna i Byxelkroks hamn. Den fanns både i vitt och rosa, men den här gången fick det bli rosa!




Man kan tro att det mest finns struntsaker runt om i sommarbutikerna på Öland, men jag har
t ex hittat Greengate i ett par av dem.

Idag hade jag spetsat in mig på lite loppisar... men när jag kom ut så visade det sig att de flesta var stängda! Jag vet inte om det berodde på att det är lördag, eller om jag var där för tidigt på dagen?! Men ett ställe var öppet i alla fall och det var Röda korsets second hand i Löttorp! Där hittade jag denna fina gamla servis.


De kostade bara 10:- styck, inklusive härlig patina! ;O) Jag blev så glad!


Nu är det snart dags för kvällsmat! Hoppas att ni alla har det skönt!

Jättekramis!

7 kommentarer:

Tone Yvonne sa...

Hei :O)

Så trivelig blogg du har! Virkelig mange flotte ting du har funnet i det siste. Kjolen var virkelig søt!

Falt veldig for huset deres! Vi vokste opp med Madicken i Norge også :O)

Ønsker deg en fortsatt god sommer!

klem

Karin - Mina Rum sa...

Vad många fina saker du hittat. Jag gillar särskilt den lilla lampskärmen, så söt och romantisk.
Fortsätt njuta av sommaren. Kram!

Sjabbig men chic sa...

Lovely! alltihop! Och vilken jättesöt klänning.

Kramis Lisa

Bella sa...

Vilka fina saker du köpte.

Kram

Mittljuvaskafferi sa...

Hejsan! Du hittar alltid så mycket fina saker...
Hoppas allt är bra med dig=0)
har inte sett dig köra förbi på länge.
Jag har själv gjort så många fina inköp och lite fynd också ska lägga in dem i bloggen snart så du får se;)
Ha de bra!
Kram Birgitta

Sjabbig men chic sa...

Kikar in och önskar dig en härlig söndag!

Kramis Lisa

Mittljuvaskafferi sa...

Vad mycket fint du köpt! gardinerna liknar de jag har köpt på Alvashus.
Ha de bra!
Kram Birgitta

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails