måndag 8 december 2008

8 december. Ur fotoalbumet


Hej på er! I går pratade jag lite om min barndom i lucka sju och då blev jag så sugen på att titta lite i ett gammalt fotoalbum. Jag har bara ett här hemma för de andra fotografierna är hemma hos mamma och pappa.

Här är jag sju månader gammal och går mitt första luciatåg år 1973.
Här, ett par år senare tillsammans med min kusin T.
Det blev sedan massor av luciatåg för min del... jag gick i otaliga körer och andra luciatåg. I år är det dags för lilla L´s första... det är sååå häftigt!

Här ser ni mig ca 3,5 år gammal med universums absolut snyggaste gran i bakgrunden! Mamma och pappa måste verkligen ha varit ute i sista minuten för att få tag på ett sådant vackert exemplar! ;O)
I famnen håller jag min kära trasdocka Holly Hobbie!


Här står jag framför min älskade paketkalender!
Tänk vad kul det är att vara lite nostalgisk emellanåt.... men när jag tänker att det är det som händer nu som kommer att bli nostalgi för mina barn så känns det både häftigt men samtidigt nästan lite läskigt ! Tänk om jag misslyckas....
Kramis!

8 kommentarer:

NinaH sa...

Med ditt - och din familjs- varma hjärta kan du/ni aldrig "misslyckas"!;-)
Ha det gott!

Madicken sa...

Ohhh, tusen tack Nina! Det var mycket snällt sagt!

Jättekram!

Marina sa...

Härlig tillbakablick!
Vi är ju födda ganska nära varandra, januari -72 för min del. Känner igen stilen på kläder mm. Granen var verkligen ett kap!!!
Ja, vad kommer våra barn minnas av sin barndom, vad kommer dom le åt och känna glädje över? Håller med, lite läsktigt är det att tänka så. Kram!

Jessica sa...

Hej,
ler stort när jag ser de härliga bilderna!
Granen var verkligen ett kap! Min farfar lyckades alltid få tag på Norra Stockholms fulaste gran: ett stående skämt i familjen !!
Du verkar vara en väldigt varmhjärtad och familjekär person, så det kommer din barn att få med sig i livet!
Må gott,
Stor kram
Jessica

Linneagården sa...

Mmmm, jag älskar oxå Madicken. Jag å min lillasyster lekte det vi med.
Mamma sydde klänningar till oss & man hade en tjock lugg & långt lockigt hår...
Du var väldigt lik madicken tycker jag.
Vi hade oxå paket-kalender...jag blir nästan nostalgisk då jag kikar in här, så mycket stämmer på mej me!

Ha det så got & Lycka till med allt.
kram /madelene

Synnøve. sa...

Hej där.
Så söt lucia du var som liten. Visst var det härligt med luciatåg tidigt på morgonen.
Kan se dina barn framför mig, om så där en 30 år. Då sitter de och läser din blogg och tänker på hur det var att vara barn i början på 2000 talet.

Läste om varför din blogg heter Madickens värld.
Inte alls så svårt att förstå egentligen. Astrid Lindgrens figurer har färgat vår barndom i flera generationer, och kommer fortsätta med det i många generationer framöver. Vi har ala en favoritfigur där.
Förstår ditt val. Det var nått visst med den vita villan.
Sköt om dig och ha en fin tisdag.
Kram Synne.

Anonym sa...

Inte kommer du att misslyckas! De kommer med all säkerhet minnas sin barndom på ett fantastiskt sätt, men det är nog allas vår rädsla. Vilken söt liten Lucia du var. Minns mitt första riktiga Luciatåg. Lampan i mitt tärnljus ville inte lysa och mina kalla fingra hade svårt att greppa den...så lilla jag tog till tänderna. Hur det gick kan du nog räkna ut. Mina tre döttrar har också lussat sedan tidig ålder och i år är min äldsta en av de lyckliga Kvp-kandidaterna. De har en helt fantastisk vecka framförsig just nu. Den stolta modern följer naturligtvis allt via hennes blogg och Kvp:s hemsida där man kan se filmer mm. Ha det gott / gittan

Madicken sa...

Ohhh, tack för alla gulliga kommentarer och mysiga minnen ni delar av er med!

Gittan: Jag ska genast rusa in på Kvp:s hemsida för att titta på din dotter!

Kram till er alla!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails