onsdag 14 september 2011

Den lilla tanten i köket

Hej!


Ni vet väl om att det är inne att vara en liten tant? Att t ex. baka, odla, sticka och gå på loppisar... sådant som var jättetöntigt för några år sedan. Jag har dock aldrig tyckt att dessa saker har varit töntigt, för jag har förutom min lärarutbildning, gått både lanthushållsskola och konsthantverksutbildning på folkhögskola. Det är ju helt underbart (och ni håller säkert med mig) att få vara kreativ och skapa själv. Att få uppleva livet med hela kroppen och alla sina sinnen... för det är nog det som det egentligen handlar om... att det känns, luktar, smakar och är vackert. Hörs, gör det kanske också.... men då är det nog de lugna tongångarna vi vill åt så som fågelsången och humleburret istället för liv och larm.


I vårt kök är både jag och maken en "tant" ibland. Jag bakar när jag får möjlighet och gubben syltar och saftar. Det är sååå mysigt! Här följer några bilder från vårt kök...











.... trasmattan har jag vävt själv en gång i tiden och nu är ju även trasmattor supermoderna!


Imorgon blir det en spännande dag! Jag ska äntligen måla om vardagsrummet för på fredag kommer våra efterlängtade nya soffor till oss! Det ska bli sååå kul att äntligen får styla om husets relaxavdelning som vi vill ha det. Jag brukar kalla de olika rummen vid namn, köket kallar jag t ex. för husets hjärta och tvättrummet för husets maskineri.... där är ju där jag är för jämnan, i klädhögarna!


Jag återkommer med bilder när vardagsrummet är på G!


Vi ses då!

Kram!

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails