måndag 26 januari 2009

Trädgårdsförening och award!

Hej svejs!

Ohhh, vad vi hade det mysigt igår! Vi var 8 st tjejer som samlades hemma hos mig för att starta en alldeles ny trädgårdsförening. 5 st kunde inte komma den här första gången men vi hoppas att de kan det framöver! Vi är alla på olika nivåer när det gäller kunskap kring trädgårdsskötsel... men det är ju det som är så kul! Jag själv är verkligen en nybörjare... men en väldigt intresserad sådan! Det är ju först nu när man har skaffat sig en egen trädgård som det känns viktigt att lära sig mer. Det här kommer att bli jättekul!

Tack alla ni som kom!


I förra veckan var ju min mamma och syster hos mig på besök för att piffa lite här hemma! Då blev bland annat den här lilla hörnan färdig i vardagsrummet. Jag tycker att den blev jättemysig! Ibland behöver man någon/några att bolla sina tankar med och då blir allt mycket roligare! Jag tänkte att ni ska få se hela vardagsrummet en dag... utan censur... det är mycket som jag vill fixa och ha annorlunda där men det är helt okey i alla fall!


I går fick jag en award också av Ninas Garden-tankar! Tusen tack! Jag blev sååå glad! Jag är lite dålig på att skicka sådant här vidare... men jag gör det den här gången till mina bloggvänner i trädgårdsföreningen (det är ju blommor på också!;O) ) Nina är ju också med i föreningen men hon har ju precis fått den själv så då får de bli till de övriga: Marina, Millan, Helen och Birgitta! Varsågoda!
Idag känner jag lite skräckblandad förtjusning! På torsdag är det första dagen på jobbet efter heltid som mamma... lite ångest har jag men det ska bli kul samtidigt! Men vad har jag att klaga på? Jag ska ju bara jobba 25%! ;O)
Kramis på er alla!

16 kommentarer:

Malin - I min trädgård sa...

Nämen vad spännande med en ny trädgårdsförening! Synd att ni befinner er så långt söderut, annars kanske en annan hade fått haka på ;).

Kram M

Mia sa...

Det låter verkligen hur kul som helst med en trädgårdsförening. Måste bara se mig omkring, om jag kan hitta någon här också.

Lycka till på jobbet, det går säkert jättebra!

Kram Mia

Marina sa...

Jaha, så den hörnan var ny!. Fint har ni i alla fall. Köket är samma som vårt men det ser ju ändå olika ut eftersom man gör sina egna lösningar och har olika knoppar/handtag mm.
Tack för utmärkelsen! Jag är oftast lite dålig på att lägga in dem i bloggen men jags ska försöka skärpa mig. Jag blir verkligen glad av att få sådana.
Nu ska jag till IKEA snart. Kram!

gittan sa...

Oh, så skoj med en ny trädgårdsförening! Jag blir allt lite avundsjuk på er =) Lycka till på jobbet, du ska se att det kommer att både gå bra och kännas skoj att vara tillbaka så där lite lagom / kram gittan

Solsjö - Under en vind sa...

Vad mysigt det låter!!!

Kul att träffas för att kunna utbyta tankar och idéer!

Lycka till med jobbstarten, 25% låter helt okej i mina öron!:)

Ha det gott, kramar!

Susanne sa...

Det är jätte roligt med en trädgård och man vill så mycket men vad jag har lärt mig att börja lite först annars blir det liksom massa ingenting..Jag ser fram emot och se hur det växer iår..Såg att snödroppar redan kikar fram och idag hörde jag fågelkvitter på morgonen..Lycka till med ditt trädgårds planerande,,fråga gärna mig om det är nått jag har mängder med böcker..Kram Susanne i Fare

Mittljuvaskafferi sa...

Detta ska bli spännande med trädgård föreningen, Har gått runt och kika i trägården nu vad jag ska göra.
Det var jätte fint i ditt hem jag blev rent kär i ditt hus;0)
Lycka till med arbetet,
vi ses snart igen!
Kram Birgitta

HelenJ sa...

Det verkar som om ni hade det jättekul - fastän inte jag var med! =) Men jag var ju på en trevlig konsert istället, så jag ska inte klaga...
Jag hoppas verkligen jag kan vara med nästa gång!

Tack för awarden förresten, så glad jag blev!
/Helen

Monika sa...

Hej
det låter som en bra ide att samla sina vänner och prata och drömma trädgård!
Lycka till
MOnika

Millan sa...

Ni har verkligen ett fint hus och jag är mycket glad för din rundvisning, det som fastnade mest i minnet är det underbara fotografiet på dej och den lille.

Tack för awarden, den värmer!
Kram

Annika Christensen sa...

Grattis till den!
Trevligt med möte då rullar det på med föreningen.
Skall bli spännande och se vad ni hittar på.
Fint bord och mysig liten hörna.
Ha det gott
annika

NinaH sa...

Vad fint det blev i hörnan!
Visst är revyn kul! Gå om du har minsta möjlighet!;-)
Ska bli så roligt få se & höra er & uppleva den magiska nattstämningen i Songs from the Woods igen! Kul också för det drar hem dottern med familj!;-)

Tulipa sa...

Kul att trädgårdsföreningen var igång! Vem håller i trådarna? Har ni dragit upp lite planer...
Jag följer med intresse!

Ibland behöver man andras synpunkter för nya infall och vinklar på saker och ting! (Syftar här på hemmet och textilierna)

Kram Mariette

Handplockat sa...

iten torsdags utmaning hos mej till dej
(tordag = trägårdstorsdag i februari
kolla om det är något för dej
kramelikram

Skogsdoft & havsbris sa...

Oj vad kul med en trädgårdsförening, vilken bra idé! Ni kommer säkert att få skoj tillsammans, och med både trädgård och inredning är det alltid bra att ha någon att bolla sina idéer med och fråga om råd och hjälp ifall det behövs! Önskar er trädgårdstjejer lycka till! :)

Lynetmor sa...

Hei, det ligger noe til deg inne hos meg :-) Ha en fin kveld :-)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails