tisdag 22 juli 2008

Uteprojekt, gästtoa och små inneboende.

Nu när sommaren är här så blir det dags för en hel del uteprojekt! Våra har i sommar varit att bygga en carport/förråd, vitmåla verandan på huset och att bygga ett trädäck. Vi har givetvis skaffat hjälp! ...annars hade det ju aldrig gått. Carporten är färdigbyggd, men saknar ett fönster lite vita knutar och foder etc. Den håller just på att målas faluröd och får en gråblå dörr (visar det en annan dag). Det är gubben och farsgubben som jobbat med det under dagen. Gubben har också denna dag hunnit måla verandan en andra gång. Nu ser det ut så här....



Här ser ni lite av hur trädäcket runt glasutbyggnaden blev. Jag får visa mer av det senare också när det är möblerat och lite mer klart.


Idag har jag valt att ni ska få se den nyinköpta spegeln till gästtoaletten. Kanske för pampig??? ...men jag är lite smått förtjust i svulstiga saker. Dock får det räcka med ett par svulstigheter i ett hus för mig! ;o)



När jag ändå är på gästtoaletten så kan jag ju visa det lilla söta fönstret där också...

Något annat som jag är lite barnsligt förtjust i är små figurer som tittar fram lite här och där som i den värsta Sven Nordqvist bok (ni vet Pettson & Findus mfl.) Här är tre av dem:

En liten blomsterfé i en pelargon.


En liten trädgårdsgumma i köksfönstret.



...samt en liten husängel som vakar över oss.

Det känns tryggt!

Kramis!

4 kommentarer:

...med tiden som hjälp-Linda sa...

Vad tjusigt ni får det!!!! Altanen ser härlig ut! Tycker det är kul att man kan hitta små "inneboende" lite var stans! Min syster har lika, man kan inte låta bli att kika liiiite närmare! //Linda ;o)

En inredoholic sa...

Klart det är ok! Din sida är super!!! Hit kommer ja igen! Kramis Jannice

Marina sa...

Vilket härligt däck, där kommer ni nog att trivas. Sött fönster på toan och de nya vitmålade ser vackert ut.
Jag har målat trädelarna på växthuset idag med järnockra. Gör så att träet ser gammalt ut.

Mamma-vera sa...

Jätte fint däck!! Jag är lite nytfiken på vart ni köpt/hittat den tvättställskommoden du har på er gäst toalett???

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails