onsdag 16 januari 2008

När julen är slut....

Ohh, vad det är tungt när alla fina adventsljusstakar åker ut. Tur då att tulpaner och semlor finns!

Äntligen lite tulpaner!

Nu har kaninerna fått flytta hem till oss!

Den här ballerinan hittad jag i en julshop i NY för några år sedan.


Den här porslinsflickan hittade jag för ett tag sedan hemma hos föräldrarna. Jag minns att jag hade henne på mitt rum när jag var liten! =O)


Så här kan man ju göra när ens ljuslykta har farit i golvet och glaset gått sönder! ;o)
Ha det så mysigt!
KRAM!
(Usch, nu är syrran på Formex! Såååå avis! ;o)




9 kommentarer:

Marina sa...

Tulpaner är helt underbart vackert tycker jag (och semlor är gott!). Du har också ett litet zinkhus tycker jag mig kunna se. Har du ditt tänt? Jag tycker att det blir så varmt.

faster atta sa...

Mmmm, så fina de små kaninerna är!!!! Blir så sugen, kanske kan sy en själv.... ti-hi....

Lynetmor sa...

Hei, så fine ting du viser :-)
Og så lurt det med den lyslykten. Ønsker deg en fin helg.

Lotta sa...

Hej tjejen!
Jag tycker det är rätt så skönt att julen är utstädad, och lite vårinspiration kommer in istället. Just tulpaner för mig är en längtan efter våren, och jag köper bukett efter bukett så länge de finns i handeln!

Ha en riktigt härlig helg!
Kram
Lotta

Lina Gardelid sa...

Hej älskade syster-yster!! Nu är jag hemma från Fomex igen så nu behöver du inte vara avis längre.. ;) Har iofs mellanlandat i linköping... men i morgon kommer jag åter till Skåne igen och då vill jag träffa er och berätta om allt spännande som hänt de senaste dagarna. =) Det är SÅÅÅ mysigt att ha dig tillbaka här på bloggen igen! PUSS och KRAM!

Anonym sa...

Hejsan!

Vad kul att du har börjat blogga lite oftare, och vad fint ni har fått det i huset, helt underbart! Ett riktigt Victoria-hus. :)
Ett gulligt charmtroll till son har ni också, hoppas allt är bra med er alla tre (fyra)!

Kram,
Jenny

Lina Gardelid sa...

Hej igen sys!!
Hittade en blogg som jag tropr du gillar.
http://snickarsbacken.blogspot.com/

Puss och kram!!!

Solsjö - Under en vind sa...

Fina saker, de små maileg är favoriter!!! Ha en bra dag! Kram!

Lina Gardelid sa...

Ja igen!
Ännu en blogg som kan vara i din favör:
http://blandkuddarobusigabarn.blogspot.com/

KRAM!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails