söndag 23 januari 2011

En liten rapport från Formex, våren 2011

Hej alla!

Nu, äntligen tillbaka med en liten rapport från vårens Formex-mässa! Jag är ledsen över att jag har lyst med min frånvaro här på bloggen nu i några dagar, men i förra veckan var här full rulle med jobb och sedan lite sjuka uppe på toppen! =) Men underbart glad blev jag när jag insåg att jag skulle komma iväg på Formex-mässan med min syster trots allt!

I fredags, vid tretiden drog vi upp till våra släktingar i Östergötland och fick där god mat och härliga skratt. Tack L och N för er stora gästfrihet och tack S, P och E-L för att ni också var med och förgyllde vår kväll. På morgonen igår drog vi sedan vidare till Stockholm och kom in på mässan vid 12.30. Det var verkligen härligt att få gå och sucka åt allt det vackra som man såg överallt. Mycket av det lantliga, ljusa, skavda finns så klart kvar men nu såg man tydligt att det nya stora är "industridesignens" återtåg in i våra liv. Industri-retro tror jag att stilen kallas! Underbara plåtskåp, arkivlådor och stora ruffiga plåtlampor syntes i var och varannan monter. Den slitna "använda" looken finns nu i de flesta inredningsstilar och det är hur läckert som helst.

PB home är en av mina stora favoriter... så sofistikerat och snyggt!


En annan underbar monter var den här, där jag tog dessa två bilder. Dumt nog står det helt still i huvudet var jag var... men ni kanske kan hjälpa mig! ;O) Kanske var det On-interiör.


Chic antique har som vanligt mycket härligt!

Här är ett av alla de underbara plåtskåpen, det ser brunt ut på bilden... men det var svart.
Vi träffade också söta Ylva Skarp i sin monter och där var många härliga nyheter! Gillar skarpt hennes kuddar.... ;O)

Här var också en härlig soffa med kuddar från Pb home... men tyvärr kommer ingenting riktigt till sin rätt på bilderna!

Det var riktigt roligt att få se syrrans (Lina Gardelids) fina mönster -Alma i tryck på presentpapper från Image pack!


Avslutningsvis vill jag visa fina påslakan från Af Swedala, helt underbara!


Det var verkligen mycket fint på mässan och jag skulle ha kunnat fotografera sååå mycket... men jag tror inte att man får fotografera vad som helst utan att fråga... så därför tog jag inte så många bilder. Dagens "stackare" var nog ändå Maria Monatazami som inte lämnades ifred någon stans. Alla ville prata- och fotograferas med henne, så hon måste ha varit helt slutkörd. På mässan presenterade hon både sina underbara väskor och urläckra hundhalsband... men också sina tofsar så klart! Hon är verkligen hur fin och snäll som helst!

Resan hem gick perfekt och ca 6 timmar senare så var jag hemma igen. Det var dock lite kaos i hemmet när jag kom hem då lilla L var krasslig under kvällen och låg, liten och hjälplös, i sin säng. Dessutom fick jag se hur fin hon hade blivit i håret efter det att J tagit en liten runda med saxen i hennes lugg! =) Som tur var så var det inte katastrofkort!!! *ler* Ett stort tack och stor beundran till maken min, som så lugnt och fint har handskats med allt detta medan jag var i väg. Tack min älskling! Du är dagens hjälte (och kanske också dagens stackare) Puss!


Ha det bra alla tills vi hörs igen!
Kram!

3 kommentarer:

Mitt Stugliv sa...

HejHej!

Ja Formex är bäst!
Kul att din syrra designat pappret som vi på Lyckliga Hildur har valt i två färger (grått o lila) Det visste vi inte men det var klart deras snyggaste papper,

Ha det fint
KramKram
Lotta

Husprojekt Drömhus sa...

Visst var det underbart på mässan! såå mycket inspiration, tog också bilder som jag lagt ut! Kul att dela med sig inspirationen! Kram & ha en mysig sndagskväll! Tiina

NinaH sa...

Förstår att ni haft det ljuvligt bland montrarna! Har också sett bilder hos andra bloggare som varit på samma mässa. Det måste vara härligt att vandra runt där!!
Du visar så mycket hörligt på dina bilder!!!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails