söndag 20 september 2009

Rosenknoppsträff hos Birgitta

Hejsan!

Idag har vi haft en träff med vår trädgårdsförening Rosenknopparna! Den här gången var vi hos Birgitta med bloggen Mitt ljuva skafferi. Först slog vi oss ner under den sköna paviljongen, vi pratade och åtnjöt den underbara sensommarvärmen. Efter det så fick vi en guidad rundtur i Birgittas trädgård och en visning av deras gamla annex...ett hus från 1700-talet! Det fanns mycket spännande att se och njuta av... mer av detta kan ni nog snart se på Ninas blogg: Ninas gardentankar. Hon var också med på träffen:

Här i paveljongen ser ni från vänster: Jennie, Nina och Nettan.

På andra sidan bordet ser ni Birgitta och Malin.

Birgitta har det väldigt smakfullt inrett i sitt röda hus med vita knutar. Jag vet inte hur det gick till... men jag babblade nog så mycket så att jag missade att fotografera mer än ett rum! =o)

Där ute så märkte man att hösten står för dörren. Här finns bl a ett härligt familjeträd av sorten äpple... som ni själva ser. Där lär ha funnits fyra olika sorter på samma träd.

När vi satt och fikade så kom vi osökt in på inredning och vi lät oss alla inspireras av böckerna Romantiska hem & inspiration i vitt, Franske fornimmelser samt det nya Jean Dárc Living-magasinet. Då kom det upp att det fanns en antikaffär i trakten som hade söndagsöppet! Vi for genast dit! ;O)
Butiken heter Stallbutiken och ligger i lilla Ekeshult mellan Sibbhult och Lönsboda i nord östra Skåne.


Ohhh, vilken utsikt det var från det huset!!!!

Så klart så gick vi inte tomhänta därifrån. Jag hittade två gamla fina lakan med spets och vita monogram på som ska bli gardiner... och en söt liten gräddsnipa som jag ska ha som en liten vas!

Här är en bild inifrån butiken. Huset som butiken är delvis byggt och renoverat av återvinnigsmaterial ifrån andra gamla hus... det är häftigt!



Kram på er!

7 kommentarer:

Anonym sa...

Synd att missa den stunden med er men det går fler tåg hoppas jag. Kom ni fram till något nytt datum? /Marina

Millan sa...

Låter som ni hade det toppen, hoppas vi ses nästa gång i stället.
Kram

Skogsdoft & havsbris sa...

Härligt med en trädgårdsförening! Ni verkar ha haft en trevlig träff! :)

NinaH sa...

Tack för en trevlig dag!!

Anonym sa...

Vad mysigt det låter med en trädgårdsförening, och träff!

Annika Christensen sa...

Vad kul det hade varit om du kom till föreläsningen.
Allt är ok och kostar inget.
Skicka ett mejl så skall mejla en vägbeskrivning till er.
24 okt kl 14.00 lördag är det
Annika

Anonym sa...

hejsan hejsan, trillade in på din sida då jag kollade efter fototapeter...;) Vi har vitt nästan överallt och jag fick plötsligt en panik-impuls att vi kanske behövde lite mönster som alla andra moderna;) men så hittade jag hit vilket jag är mycket glad för nu i efterhand, herregud så fint ni har det för det första, drömhus verkligen;) och för det andra vad duktig och kreativ du är! Det är kul att se folk som kan fixa och pyssla själva, mer av det! Jag fick iaf massor av inspiration av din blogg för alla vackra bilder! Så jag släpade med mig sambon (bärhjälp;))cyklandes iväg till en secondhand butik och inhandlade några gamla fina lampor med prismor i! Mycket glad och nöjd och nu kan jag strunta i fototapeten och fortsätta i mitt vita tack vare din blogg;) /Amalou

amlt_78@hotmail.com

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails