tisdag 29 maj 2007

Barbiedrömmar


När jag var liten så ville jag bli som Barbie! Så vacker, med fina kläder, "snygg" pojkvän och vackert hem! (Inte vet jag om jag tycker att den gamle Ken är speciellt snygg men 90-talets efterföljare var betydligt vackrare.) Här sitter jag nu, varken så snygg eller ful, något knubbig med lite nedfläckade kläder efter sonens hålligång vid matbordet. Gubben ser bra ut, men börjar bli lite tunnhårig. Han är i alla fall min drömman på alla sätt och vis! Påsarna under ögonen börjar hasa längre ner över kinderna och den enda riktiga lyxen i tillvaron är att hårets vågor har fått silverstänk. Sonen däremot är det sötaste man kan skåda och huset vi bygger är faktiskt mitt drömhus...så när jag tänker på saken så är jag faktiskt nöjd med tillvaron, ja, riktigt NÖJD och GLAD! Puss på er!

3 kommentarer:

Kristina sa...

Ha-ha...känner igen mig! Fast om sanningen ska fram så känner jag mig snyggare nu än när jag var 20! Härligt hus ni bygger - det ser stort ut! Välkommen hem till min lilla stuga!

Anonym sa...

Hej Madicken.Härligt att få se så vackra många vackra saker som du har.Jag är också intresserad av äldre ting.Kram Gunilla.

Anonym sa...

Hej Madicken. Jag hade också Barbie när jag var liten. Vi lekte också med klippdockor. Kram Gunilla.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails