söndag 5 augusti 2012

Lite mer från köket

Hej!

Idag har vi varit på barnkalas hos en kompis till barnen som just fyllt sex år. Det är så himla kul att se barnen växa och utvecklas, de flesta av barnen där idag har följts åt sedan de fyllde två och nu ska de börja i 0:an =)
Det är kul att vi vuxna fortfarande får vara med på ett hörn vid kalasen och prata av oss en stund.. ;O)

Här om dagen var jag och en väninna ute och körde en rejäl runda, alldeles för oss själva. Det händer ju inte allt för ofta... men det var verkligen en sådan fröjd att kunna få stanna bilen precis vart man ville utan att ens gubbe eller ungar ska protestera. ;O) Första stoppet var en loppis där jag hittade massor av fina saker. Dels hittade jag duken på bilden... en vaxad linneduk som täckte hela mitt stora bord för endast 25 kr. Jag hittade också en karaff för 40 kr och en hylla till lekstugan för 75 kr. Efter det åkte vi till en plantskola och vidare till Fridas gård, utanför Trelleborg... där hittade jag bl. a. en blus på rea och denna fina skål. Turen avslutades i Malmö på Ilva, där det blev lite till.... ;O)



Vidare tänkte jag visa lite fler bilder på mitt kök... det är inte varje dag som det är städat och fint, så jag fick passa på att ta bilder en dag när det var nystädat.








Köket är verkligen husets hjärta och det är fortfarande det som ligger mig varmast om hjärtat. Jag hoppas att skafferiet snart ska bli byggt ( som jag har pratat om såååå länge) =)

Ha en skön söndag!

Kram!

3 kommentarer:

Edtiaflicka sa...

Såååå fint!! Jag tror det har hittat in lite rosa sedan jag sist såg matplatsen :)

Kram Ida

No34 sa...

Välkommen tillbaka igen!!Det är inte ofta det är alldeles städat och undanplockat i hemmet, man får njuta dom få stunder det är så..*skratt* Smart att använda skoförvaringen till lilltoan!! Önskar Dig en ny skön vecka, kram Kate.

Hem ljuva hem sa...

Så fint kök du har och stort, förstår att du älskar ditt kök . Gillar dina köksluckor och hur du dekorerat .
Kram Anneli

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails