tisdag 2 februari 2010

Bubbliga bakelser!

Hej!

Här kommer äntligen ett litet livstecken från mig! Det har varit en ganska hektisk vecka den senaste veckan med bland annat en Stockholmsresa. Jag fick chansen att där gå på den så kallade Matematikbiennalen. För er som inte vet om det så jobbar jag just med att vidareutbilda, framför allt, förskollärare i hur man kan arbeta med matematik och små barn. Hade ni frågat mig för 6 år sedan om jag skulle vilja jobba med matematik så hade jag svarat "aldrig i livet", men på vägen blev jag, mycket överraskande, helt omvänd och tycker att det är jättekul! Men det beror ju på allt positivt som jag har sett och hört samt alla de underbara människor som faktiskt mer eller mindre har överbevisat mig! =O) I fredagsnatt kom jag hem efter en tågresa som tog 6 timmar istället för 3 så jag var sedan ganska trött och utslagen resten av helgen! ;O)

Så här i Semletider så tänkte jag visa upp lite andra bakelser som finns här i huset. De flesta av dem finns faktiskt i badrummet! ;O) De härliga badmuffinsen fick jag av min svåger och min blivande svägerska i julklapp! Tack än en gång!









I burken finns det fler bubblande bakelser!


En söt tvålkopp med en liten pudervippa finns där också!

Sköt om er!

Kramis!

8 kommentarer:

Karin - Mina Rum sa...

Kul att få åka iväg på utbildning sådär. Är det inte lustigt hur många av oss bloggare som är pedagoger av olika slag. Det hänger kanske ihop det där med att gilla att arbeta med barn och att vara hemkär.
Dina bakelser ser farligt goda ut. Man får passa sig så man inte stoppar dem i munnen av misstag.
Ha en fortsatt fin vecka! Kram

Jenny sa...

Det är alltid roligt att utvecklas, både privat o innom arbetet.
Välldigt kul att du arbetar som förskollärare...det gör jag med o verkligen älskar det!
Gillar att läsa din blogg.
kram

Jessica sa...

Vilka bakelser ! Ser verkligen äkta ut!
Lustigt vilka vägar livet tar, roligt att du hittat det du tycker är roligt!
Har också några tuffa jobbveckor (bokslut deklarationer mm).
åh vad er matplats är mysig!

Må gott
kram Jessica

NinaH sa...

"Bakelserna" ser verkligen läckra ut! Men fniss... tur det var iav "badrums-sort"...då! Tänkte på det där med sockerhalten alltså....;-)
Härligt med S-holmsbesök!
Det där med matematik på "vardagsgrund" för de minsta är verkligen inspirerande!
Förstår verkligen också att veckorna dansar iväg för dig! Det gör det ju för oss- fast vi inte har egna småbarn! Du är beundrad- det vet du!;-)
Ha det gott!

Synnøve. sa...

Hej på dig.

Jobba med matematik ja. Det tror jag inte jag kunnat göra.
Jag hatar matte. Kanske för det att jag faktiskt inte förstår det. Slet i skolan och fick ingen hjälp. Jag tillhörde ju inte de flinke vet du....
Men kul du blev omvänd hihi....

Dina bakelser ser så goda ut. Tur jag sitter med en kopp kaffe och en vaniljdröm och en saffransdröm. Går bra det med.

Ha en fin onsdag nu.
Här är det snökaos.
Kramen Synnöve.

Stina-Minas Fina sa...

Hej!

Hittade just in till din trevliga blogg. Många vackra ting :)
Ja, ibland tar livet oväntade vändningar - plötsligt passar inte de gamla plaggen längre, men det brukar ju vara roligt att välkomna något nytt.

Kram Kristina

. sa...

Läste precis på en annan blogg att hon också varit på matematikbiennalen. Vilken fasa det hade varit för mig *hihi*, som inte gillar matte(men tycker att det är viktigt, såklart.)

Underbara badbomber. Så fina där på kakfatet. En jättehärlig idé.

Kram Camilla

Bibbi sa...

Åh vad kul att du också gillar för barn:) Är själv "matteinsperatör" på vår förskola. Älskar det, så kul med matteglasögonen på.

Ljuvliga frestelser du har i badrummet:) Kul ide med att ha dem på ett kakfat. Själv har jag dem samlade i en skål, inte alls samma effekt...
Ha det gott!
Kramen

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails