tisdag 29 maj 2012

I syrénens tid


Åh, underbara maj, vad fort du springer förbi!
Jag älskar maj över alla andra månader, jag blir så fridfull i hela kroppen. Det är synd att jag arbetar mycket just den här perioden...men snart är det semester. =) Jag får också igen det i december, då jag brukar ha det lugnare.

När värmen kommer tillbaka till vårt land så börjar det alltid killa i renoveringstarmen. Efter fem år, med små busiga, kladdiga troll här hemma så ser huset inte lika prydligt och rent ut på insidan längre. Nej, även här har jag chokladavtryck, stämpelmärken och ritstreck lite var stans. Gästtoaletten är inte att tala om... stora rinniga fläckar över stora delar av tapeten (jag tänkte i min enfald att man skulle tvätta sig försiktigt på den toan, men då hade jag inte barn som kunde tvätta sig själva) =) Denna toalett ska nu bli mitt renoveringsobjekt nr. 1 i sommar. Just nu funderar jag kring en tapet att ha ovanför den avtorkningsbara pärlspontspanel som ska skydda den nedre delen av väggen (där det sker mest kladd och stänk). Jag har ännu inte valt vilken jag vill ha... men jag vill ha den nedre delen i möbelvit. Har ni något bra tips på en mjukt mönstad, lantlig tapet så säg gärna till.

Ha en skön kväll!

MVH
Victoria

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails