lördag 10 april 2010

Nytt och sött

Hejsan!

Den här gången har jag ju lovat er att visa vad jag köpte när jag var på Fridas gård i påsk! Det ska jag göra också, men nu i veckan blev det även ett besök på Änglabacken i Växjö och då blev det lite till! Gulp! ;O) Här kommer det:


På det här skåpet så är nätklockan nyinköpt på Änglabacken, liksom det härliga korset på ljuset. Den lilla glasflaskan och kortet på flickan är köpt på Fridas gård.


Här är två närbilder....

På bordet i köket står det ett fat med lite småsaker på och då är det glasklockan som är ny.
Visst är det härligt när solen börjar skina in genom fönstren? (Ja, förutom att de är skitiga så klart) ;O)


Den här härliga tvättklämsburken kunde jag inte låta bli att köpa när jag var på Fridas gård. Jag tycker att den är så fin med sina präglade bokstäver "pinces à linge" och det fina handtaget med en liten krok som gör att man kan hänga den på tvättlinan!


Inte heller de här söta barnbilderna kunde jag motstå på Fridas gård. Visst är de ljuvliga! Nu sitter de lite varstanns här hemma och tittar fram!




Även där ute vill man ju ha fint och då hittade jag den här underbara stenkrukan på Änglabacken! Den kostade endast 119:-!

Sådana här söta skyltar säljer de på Fridas gård... och med den vill jag bara säga:

Vi ses snart igen!


8 kommentarer:

Karin - Mina Rum sa...

Det var värst vad du shoppat loss! Härligt! Önskar att jag också köpt roliga saker men för min del har det bara blivit gipsskivor, skruv och spackel! Inte så kul.
Ha en fortsatt fin helg. Kram!

Mitt Stugliv sa...

HejHej!

Åhhh vilka ljuvliga ting och vilka underbara bilder du bjuder på idag. Man kan verkligen hitta fina saker ibland.
Idag är det ju ett fantastiskt väder och då får vi passa på att njuta.

Ha en underbar lördag
KramKram
Lotta

http://frkerlandsson@blogger.com sa...

Åh vad fina saker du köpt!! Jag ska själv iväg på loppis nu, hopas jag hittar något fint där:) Kram

Synnøve. sa...

Vilka vackra bilder du kom hem med.
De är vackra.

Den där ostklockan skulle jag gärna ha med.

Förstår att du har svårt att hålla plånboken stängd på sådana platser.

Ha en helt underbar lördag nu.
Kramen från solstolen.
Synnöve.

Marina sa...

Den där tvättklämmehinken hade jag gärna blivit ägare till.

Kram!

Emma sa...

**Oj så mycket fint som du har inhandlat, nu kliar det i handla-fingrarna. Ha det riktigt gott, kramen/Emma**

Linda- Vildros och kaprifol sa...

Hej!

Första gången jag kikar in och vilket fantastiskt fint hus Ni har!!

Kommer gärna tillbaka hit fler gånger och lägger till dig på min länklista så jag inte tappar bort dig.

Måste bara fråga var Ängabacken ligger? Är nämligen Växjötjej men flyttade därifrån för 7 år sedan. Men jag har övrig familj och vänner där så åker ofta dit.

Ha en fin helg!
Kram kram
Linda

Millan sa...

Så mycket fint du har hittat, alltid kul med fynd.
Hoppas du får en skön söndag!
Kram

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails