onsdag 4 mars 2009

Tebaks!

Hej på er mina gullklimpar!

Tack för att ni troget väntar på inlägg från mig dag efter dag och nu är jag äntligen här en sväng igen. De största anledningarna till min ofrivilliga bloggpaus är hektiska dagsscheman. Och förr, när lillan bara vaknade hela nätterna så kunde jag då sitta inne hos henne i hennes rum/kontoret och blogga. Men nu har den lilla ängeln lärt sig sova hela nätterna och då vill jag inte störa henne på kvällar och nätter längre, så klart ;O) Kommer framöver troligen att skaffa en bärbar dator och då är problemet ju löst! Tyvärr har den lilla gått och fått vattkoppor i dagarna så nu väntar jag bara på att den store ska få det också! Även om man vill att de ska få vattkoppor tidigt i livet så blev det ändå lite tokigt då L fyller 1 år på söndag och ska ha fest. Barnkalaset hade vi i lördags... så då blev nog några små barn säkert ofrivilligt smittade!


Ja ja... just nu längtar jag sååå efter vår och värme! Här skiner solen på ganska friskt så våren kanske inte är så långt borta ändå, men de senaste dagarna har varit fulla av snö.
Fotografi: expressen.se
I söndags var det dags för en ny träff med vår lilla trädgårdsförening Rosenknopparna! Gissa om man blev sugen på att ut och gräva i landen. Vi fikade, pratade, rekomenderade trädgårdsböcker och inspirerade varandra på många olika sätt. Några av oss ska åka till mässan "Trädgårdsliv" i Malmö den 14 mars så det blir nog riktigt kul. Lite annan shopping har vi också tänkt att hinna med när vi ändå är där! ;O) På nästa träff ska vi lära oss att gjuta saker i cement. Det ska bli roligt! Tack tjejer för den här gången och välkomna nästa gång!
Något som jag också har sett fram emot kommer på tv ikväll klockan 21.00 i 4:an: Leila på landet! Jag är inte speciellt intresserad av matlagning, men jag tänkte att jag kanske kan bli det om matlagningen inramas av en sådan härlig miljö som Leila befinner sig i! Riktigt lantligt och mysigt!

Ha det så skönt nu så ska jag återgå till jobb och en sjuk liten pärla.

Kramis!

6 kommentarer:

Martina sa...

Ja, vem längtar inte till våren nu? Den är ju så fin.

Snacka om otur att få vattkoppor, men det ska ju så vara. Det kommer ju inte lämpligt någon gång.

Ha det så bra!
Kram Martina

Marina sa...

Leila ska jag också titta på. Hörde idag att hon ska ge ut en tidning om inredning, mat och sånt. Ser jag fram emot!
Stackars lilla gumman som fått vattenkoppor. Men visst är det ändå bra att dom får det tidigt även om det alltid kommer olägligt. Våra var nästan 11 och 13 när dom fick det och det var inte så kul.
En bärbar dator är nästan ett måste när man bloggar!!!!!
Ha det så bra och hoppas du kan njuta av solen trots sjuk flicka.
Kramar!

Susanne sa...

Kul att du är tillbaka har saknat dina inlägg.Nej Leila ska jag inte missa!!blir säkert ett härligt program.Vatten koppor minns jag när Ida fick vi satt på planet hem från Kreta hon var 15 månader ,,vi trodde det var myggbett men när vi kom hem blev dom stora oj oj många barn på det planet var det oxå..Men jag tycker inte det var så jobbigt,,hmm eller har jag glömt :)..Ja visst har jag fyndat!!Så glad .Konstigt eller hur "Gammal Skit" enligt en del kan göra andra så glada.Ha det gott Kram

Anonym sa...

Tack för senast och mys nu med sjuklingen

NinaH sa...

Missade Leila. Hm....
Stackars lilltjejen! Fast som du säger... rätt bra om de får de där sjukorna som små. Bra ha haft dem & de brukar bli lätt lindrigt drabbade... Hoppas det är så för er nu! Och att alla kryar på sig snart!
Tack för en härlig söndag!
Ser fram mot nästa punkt på programmet!;-)

Millan sa...

Hoppas den lilla piggnar på sig snabbt.
Idag är det riktigt tråkigt mars väder så det är en perfekt bloggardag så en bärbar är toppen att ha i köket kan jag tänka mej.

Tack för i söndags ser redan fram emot nästa träff.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails